· bmw 2000 touring ... | [314] |
· Bristolgrå 2002,... | [296] |
· T 7002 | [270] |
· Hauso's 02 Tourin... | [187] |
· Renovrering av ti... | [174] |
Motortemp. CS
|
|
cs erlend |
Lagt til d. 19-05-2008 18:46
|
Medlem Antall innlegg: 37 Innmeldt: 30.07.07 |
Hei Temp måler indikerer at motor ikke blir varm. Termostat og giver er byttet og meter er sjekket ved å legge kretsen til jord. Har en mistanke om at termostaten er pip åpen, evt montert feil. Ny termostat ble montert likt som den jeg tok ut (som heller ikke fungerte). Er det noe jeg har oversett ved bytte ? Tips mottas med takk, også de som kommer i kategorien "har du satt inn stikkontakten" når kaffetrakteren ikke virker........ For å sjekke ut sensoren og komme ett skritt nærmere om temp intikator viser riktig: Kan noen hjelpe meg med verdier i forbindelse med feilsøking av temperatur indikasjon ? Hva er riktig motstand fra sensor mot jord på kald og driftsvarm motor ? Mvh Erlend |
|
|
02dag |
Lagt til d. 19-05-2008 19:05
|
Administrator Antall innlegg: 386 Innmeldt: 16.02.06 |
Har du tatt ut instrumentet og prøvd direkte mot dette,for å eliminere andre jordingsfeil? Her er linken til teging på kjølesystemet på en CS, og den viser hvilken vei termostaten skal stå. http://www.realoe...g=17&fg=05 Verdier har jeg dessverre ikke,men når du har byttet ut giver, så hva er sannsynligheten for at den nye også feiler? Ikke så stor kanskje,men den er jo selvfølgelig alltid tilstede. Når jeg feilsøker selv så kjenner jeg at paranoiaen stiger proporsjonalt med tiden jeg bruker. 1968 2002 på skilter juli 2016 |
|
|
cs erlend |
Lagt til d. 19-05-2008 22:00
|
Medlem Antall innlegg: 37 Innmeldt: 30.07.07 |
Fant feilen ! Motoren ser ut til å være uten jordforbindelse. En ledning fra termostathus til batteri løste problemet midlertidig. Da gjenstår det bare å fikse det permanent........... Kanskje like greit å slippe temp måleren, å følge med på temp måleren på disse gamle 6'erne med alu topp kan være litt i overkant spennende for en som har hatt def topp på tidligere bil. Temp måleren har til tider vært gjenstand for mer oppmerksomhet en trafikken, helt til man ruller inn til siden og starter med lufting og påfyll av vann fra colaflasker. Det var tider det gitt ! |
|
|
E23 galningen |
Lagt til d. 19-05-2008 22:28
|
Medlem Antall innlegg: 412 Innmeldt: 02.02.07 |
Hvordan har ladningen og starteren fungert uten skikkelig jording da. Jeg vet hvordan det kan være, kjørte fra Geilo og hjem engang med lekk radiator. Heldigvis finnes det mange kirkegårder rundt omkring. Vi prekæs Rune M30: Ingen over, ingen ved siden |
|
|
02-Oivind |
Lagt til d. 20-05-2008 00:27
|
Medlem Antall innlegg: 1466 Innmeldt: 20.02.06 |
E23 galningen skrev: Jeg vet hvordan det kan være, kjørte fra Geilo og hjem engang med lekk radiator. Heldigvis finnes det mange kirkegårder rundt omkring. Å? Slik at bilen kunne gravleggs på en skikkelig måte, hvis den havarerte?? Øivind Seielstad 1947 BMW 321 1969 BMW 2002 1952 BMW 340-2 solgt 1965 BMW 1800 solgt 1966 BMW 2000 hogd 1968 BMW 2000CS solgt 1969 BMW 2800 hogd 1970 BMW 1600-2 solgt 1972 BMW 1800 hogd 1973 BMW 1602 hogd 1973 BMW 2002 solgt 1974 BMW 2002 solgt 1975 BMW 2500A hogd 1977 BMW 3.0Si solgt |
|
|
E23 galningen |
Lagt til d. 20-05-2008 01:07
|
Medlem Antall innlegg: 412 Innmeldt: 02.02.07 |
02-oivind skrev: E23 galningen skrev: Jeg vet hvordan det kan være, kjørte fra Geilo og hjem engang med lekk radiator. Heldigvis finnes det mange kirkegårder rundt omkring. Å? Slik at bilen kunne gravleggs på en skikkelig måte, hvis den havarerte?? Oppdaget at det var lettere og få tak i vann på kirkegårder enn på bensinstasjoner. Ble en flittig kirkegjenger på den turen. Vi prekæs Rune M30: Ingen over, ingen ved siden |
|
|
Johnny Pettersen |
Lagt til d. 21-05-2008 18:46
|
Medlem Antall innlegg: 744 Innmeldt: 13.11.06 |
På E9 skal det sitte en jordings ledning i bakkant av motor på en av gearkasse skruene,rett bak topplokk, samt en under ved dynamo. Lønner seg på gamle biler og gå over hele lednings nettet å sjekke alle jordings punkter |
|
|
cs erlend |
Lagt til d. 21-05-2008 21:32
|
Medlem Antall innlegg: 37 Innmeldt: 30.07.07 |
Takker og bukker Jeg skal sjekke status på jordledningene neste gang jeg har opp panseret. Temp måleren ser ut til å virke med midlertidig jord, men den viser ting jeg helst ikke ville sett........ Temperaturen hopper litt opp og ned mellom driftstemp og litt for varm. Rikelig med luft i systemet og det virker vrient å bli kvitt alt. Vet av erfaring at disse motorne kan være vriene og lufte, men vet også at def toppakning gir god tilgang på luft i kjølesystemet. Hva mer enn å stille bilen i oppoverbakke og løsne lufteskruen kan gjøres? |
|
Gå til forum: |