· bmw 2000 touring ... | [314] |
· Bristolgrå 2002,... | [296] |
· T 7002 | [270] |
· Hauso's 02 Tourin... | [187] |
· Renovrering av ti... | [174] |
Alpina a2s
|
|
02turbo |
Lagt til d. 20-04-2010 13:19
|
Medlem Antall innlegg: 257 Innmeldt: 19.02.06 |
Som fler allerede vet kjøpte jeg alpina touringen. Her var det en ting å gjøre - det var å demontere. Skal prøve å få vist dere hva som har blitt gjort, og er takknemlig for tilbakemeldinger på hva som kan gjøres bedre og hva som er bra. Slik så bilen ut når jeg hadde fått den hjem Redigert av 02-Oivind den 21-04-2010 00:54 |
|
|
geirm |
Lagt til d. 20-04-2010 13:57
|
Medlem Antall innlegg: 834 Innmeldt: 15.02.06 |
Hei Svein, Kjempebra med en ny prosjekttråd på forumet, men du har vel ikke tenkt å demontere en så fin bil? Den stod jo til salgs på nettet for noen år siden for 350k, da kan det ikke være mye gæærnt..... eller??? Vel, uansett jeg gleder meg til fortsettelsen. Geir... BMWCCN medlem # 424 75 2002 Schnitzer 16V prosjekt gatebil 70 2002 App. K race car |
|
|
Grazatfahrer |
Lagt til d. 20-04-2010 15:09
|
Medlem Antall innlegg: 263 Innmeldt: 18.12.07 |
Enig med Geir. La bilen vere i fred sjølv om skjermbreddarane bak ser litt rare ut. Du plukker ikkje istykker ein fin Alpina! Gler meg til å sjå denne på treff, og ikkje berre på ebay. Sølve 2800cs |
|
|
Rune M2-touring |
Lagt til d. 20-04-2010 15:26
|
Medlem Antall innlegg: 323 Innmeldt: 22.02.06 |
Enig med Geir. La bilen vere i fred sjølv om skjermbreddarane bak ser litt rare ut. Du plukker ikkje istykker ein fin Alpina! Gler meg til å sjå denne på treff, og ikkje berre på ebay. Haha Vent og se hva Svein har gjort med denne Rune Kvamme '72 2000 touring (S14 2.3 Godkjent B.T) x '76 1502 x '96 525 tdsA x '77 Porsche 911 S (3.6 konvertering, lang tids prosjekt, backdating til -73 RS) '00 530 td '99 Z3 Coupe 2.8 |
|
|
Hauso |
Lagt til d. 20-04-2010 17:43
|
Medlem Antall innlegg: 472 Innmeldt: 13.10.09 |
Bilen så dritfin ut, men skinnet kan bedra, den er jo tross alt snart 40 år gammel Lykke til Svein, det er en flott bil
-98 Peugeot 406 stv! -89 e30 316i - Spiker... -72 2002 Touring - Finværsbil Tlf: 92882462 |
|
|
02Anders |
Lagt til d. 21-04-2010 10:05
|
Medlem Antall innlegg: 395 Innmeldt: 25.02.06 |
Hej Svein, Glæder mig til at se de næste billeder af projektet!! Jeg har stor respekt for at du vil returnere 02'en til dens originale stand!! Som den stod da du købte den har den jo absolut intet at gøre med en Alpina 02... Der er det jo blot endnu en forskruet bastard af en 02. En så sjælden - ja vel nærmest unik - bil fortjener en bedre skæbne!! Det giver en god mavefornemmelse at Alpina'en endelig er kommet til en entusiast, som forstår hvor speciel en 02 der er tale om her. Jeg glæder mig som et lille barn til at den en dag står færdig renoveret i sit originale (og meget kønnere) Alpina-look... Svein, hvordan gik det i øvrigt mht at skaffe Alpina'ens originale A2s motor?? Lykke til Svein og lad os så få nogen flere billeder... O==00==O Med 02hilsner, Anders. '66 BMW 1600-2 - Derbygrau '72 BMW 2002 (ti rep.) - Agavegrün '73 BMW 2002 - Veronarot '74 BMW 3,0S - Polarissilber '81 BMW M535i - Resedagrün |
|
|
02turbo |
Lagt til d. 22-04-2010 11:43
|
Medlem Antall innlegg: 257 Innmeldt: 19.02.06 |
Som du skriver Hauso ang skinnet, er det riktig at skinnet bedrar. Når jeg sjekket bilen fant jeg asfalt matter over alt i hele bilen, så jeg forventet å finne mye, å mye fant jeg. Men om hullet er lite eller stort spiller for så vidt ingen rolle - jobben er omtrent den samme! Var bare å få bilen i garasja og starte Delt av garasja slik at ikke alt støver ned Begynte med å ta ut innredning og tepper slik at jeg fikk fjernet asfaltplatene. Mye kjeks her på begge sider Trodde nesten ikke mine egne øyner når jeg så indrehjulhusa bak Viste at der var hull men ikke så store Begge sider Vel mye bra deler å få kjøpt, så her var det bare å bestille nye indre hjulhus på begge sider, bagasjeroms dørk og ny bakplate i samme omgang. Delene kjøpte jeg hos den lokale BMW forhandleren. Fornuftige priser. mvh Svein |
|
|
CSLARNTSEN |
Lagt til d. 22-04-2010 14:32
|
Medlem Antall innlegg: 43 Innmeldt: 15.11.09 |
Dette er nesten til å grine av, men lykke til det blir nok bra til slutt |
|
|
02alpina |
Lagt til d. 22-04-2010 15:52
|
Medlem Antall innlegg: 488 Innmeldt: 13.02.06 |
Fy- faen , beklager - det så ikke pent ut - her kommer ordtaket 'skinnet bedrar' til sin rett - men jeg vet du har kommet langt -så stå på
Per Foss 2011 -BMW X1 -M-sport 2.0d-xdrive 2010 - BMW 1-serie 116d M-sport (solgt) 2011 - BMW 1 M coupe 89-M3 E30 2.3 liter 85-528i 3.5 535 motor (Solgt) 77-1502 med turbo bredding M2 (solgt) 75-2002tii M2 (Solgt) 74-2002tii (må bli ferdig til 2016 BavariaTour) mobil : 90 76 07 83 e-post :fossper@gmail.com |
|
|
2000Touring |
Lagt til d. 22-04-2010 16:53
|
Administrator Antall innlegg: 1322 Innmeldt: 16.09.07 |
Sa du hva du betalte for bilen?
BMWCCN # 948 1996 BMW Z3 1996 BMW Compact 2008 BMW F650GS |
|
|
geirm |
Lagt til d. 22-04-2010 17:04
|
Medlem Antall innlegg: 834 Innmeldt: 15.02.06 |
Å jeg som trodde T-7002 var opprusta Mener jeg leste en artikkel i Gasoline eller hva bledet het (de hadde en lang artikkel om bilen) at bilen var i perfekt stand, mmmm? Geir... BMWCCN medlem # 424 75 2002 Schnitzer 16V prosjekt gatebil 70 2002 App. K race car |
|
|
Hauso |
Lagt til d. 22-04-2010 18:55
|
Medlem Antall innlegg: 472 Innmeldt: 13.10.09 |
Dæven.. Det så ikke bra ut.. Da var kanskje ikke min så ille alikevel da? Men lykke til, det blir nok bra til slutt!!
-98 Peugeot 406 stv! -89 e30 316i - Spiker... -72 2002 Touring - Finværsbil Tlf: 92882462 |
|
|
02turbo |
Lagt til d. 22-04-2010 19:42
|
Medlem Antall innlegg: 257 Innmeldt: 19.02.06 |
Ja banneord kan godt brukes i dette tilfellet. Det stemmer også at iflg artikkelen i Carburetti mener at dette er en bil i perfekt stand. Hadde det ikke vært for asfaltmattene hadde vel de bakre støtdemperne gått igjennom Det så ikke pent ut, bare en ting å gjøre - begynne! Startet bake Bare å kappe vekk og få på plass nytt Så den andre siden Her ligger driten Her ser dere avstivningen, samt at det var en L støtte ut mot siden Det jobbes raskt og bakplata kom greit på Var ikke direkte imponert over passformen på de orginale delene Arbeidet fortsetter |
|
|
BorgSol |
Lagt til d. 22-04-2010 20:04
|
Medlem Antall innlegg: 91 Innmeldt: 15.09.09 |
Imponert over fremdrift og pågangsmot, nesten like imponert over at disse delen fortsatt er å få tak i!
BMW 732i 1985 BMW 728iA 1980 |
|
|
Hauso |
Lagt til d. 22-04-2010 21:28
|
Medlem Antall innlegg: 472 Innmeldt: 13.10.09 |
Jøss! Hvor lang tid har du brukt på dette? Jeg mener jeg så denne bilen ligge ute for 350 k? Mulig jeg husker veeeldig feil, for det kan jo faktisk ikke stemme Uansett, så ser det ut som om denne bilen har kommet i rette hender, og det ser veldig bra ut så langt (arbeidet) Fikk du disse delene hos BMW? Og hva kostet de forskjellige? Må jo nesten kjøpe inn dette, for det lages neppe for alltid.. Men lykke til videre, og hold oss oppdatert Har du forresten noen videre planer for bilen? -98 Peugeot 406 stv! -89 e30 316i - Spiker... -72 2002 Touring - Finværsbil Tlf: 92882462 |
|
|
02turbo |
Lagt til d. 23-04-2010 17:54
|
Medlem Antall innlegg: 257 Innmeldt: 19.02.06 |
For de av dere som synes at det går vel fort fremover, må jeg bare si at dette er fortid men det gikk raskt. Tenkte at jeg skulle legge ut slik at flere fikk innsikt i "galskapen" Ja, da det stemmer at bilen ble forsøkt solgt for over 300K og det sier vel bare litt om vedkommende som hadde bilen etter min mening. Bilen var vel og merke lakket opp igjen, men alle forstår jo at det ikke går ann å gjømme ting. De kommer opp igjen før eller siden. Delene kom raskt på plass hos den lokale forhandleren og begge indre hjulhusene kostet ca 4600,- dørken ca 2000,- bakplata var vel ca 3800,- Litt dyrere enn til sedan, men den er også litt mer "forsterkende". Det som imidlertid måtte lages for hånd var nedre del på bakskjermen. Her får en ikke kjøpt rep del. Trodde først at jeg kunne bruke det som var på markedet men det er stor forskjell fra sedan og touring Så hvis det er noen som trenger rep del til sedan har jeg! Her er de som jeg ikke fikk brukt Men først måtte jeg ta av skjermbredderne på baksjermen, var en del arbeid det for å få de hel av. Under de kom også de gamle alpina stripene som den hadde før siste lakkering. Var godt med sparkel Da var det bare å få tak i et bilde som viser hvordan det skal vær Kappet vekk minst mulig Så må en bare prøve å få det så korrekt som mulig Ferdig på den ene sida Sett under fra undersiden Høyre side også ferdig fortsettelsen følger turboSvein |
|
|
2000Touring |
Lagt til d. 23-04-2010 18:01
|
Administrator Antall innlegg: 1322 Innmeldt: 16.09.07 |
Prøvde å spørre før i tråden, mulig du ikke vil svare - hva betalte du for bilen? Hva er det som er igjen av Alpina på den? BMWCCN # 948 1996 BMW Z3 1996 BMW Compact 2008 BMW F650GS |
|
|
E23 galningen |
Lagt til d. 23-04-2010 18:29
|
Medlem Antall innlegg: 412 Innmeldt: 02.02.07 |
Rustbrune er aldri en fin farge på en bil. Hvilke planer har du for bilen? Går det an og finne de Alpina delene som mangler? Hørte bl.a. at Alpina motoren er borte. Husker jeg og vår eminente forman hadde er prat med forrige eier på Ekeberg for et par år siden. Vi sa ikke hvor vi var ifra bare snakket helt vanlig med vedkommende og det var en selsom opplevelse. Han hadde ikke mye tilovers for BMW miljøet i Norge som ifølge han ikke hadde greie på noenting. Men Alpinaen skulle være verdens beste bil og 350,000 var billig ifølge eieren. Vi fikk oss en god latter da vi gikk derifra. Vi prekæs Rune M30: Ingen over, ingen ved siden |
|
|
02turbo |
Lagt til d. 23-04-2010 19:56
|
Medlem Antall innlegg: 257 Innmeldt: 19.02.06 |
Inge - jeg betalte ikke 350k for bilen, heller ikke 220k som han jeg kjøpte bilen for forlangte. Ringer du meg skal du få vite det (mob 91354788). Denne bilen ble kjøpt med hjertet og ikke hjærnen Det mest sannsynlig at denne bilen hadde lidd en sakte "død" og det synes jeg ville vært for jævlig. Jeg minnes godt da den var i Ålesund. Jeg var og tittet på bilen i 2002 og da var det snakk om 85k til sammen ligning. Det var før noen som ikke viste hvilken bil dette er satte igang. Orginalmotoren står desverre i tidliger Sølvskjea og befinner seg i England. Etter mye oppsporing, telefoner og ved hjelp av 2002FAQ fikk jeg endelig tak i han som hadde importert den til England. Han hadde desverre solgt den til en som hadde solgt den videre igjen for ca 1 mnd. Alle vil tjene penger på denne bilen og den står nå på racecarsdirect.com til 34000 engelske pund Jeg har henvendt meg til nåverende eier og spurt om å få kjøpe motoren eller å gjøre en handel. Har nok også blitt noen som har fått noe å tenke på ettersom sannheten om bilen har blitt klart.Det er i hvert fall uaktuelt å betale prisforlangende for en 1502. Har også vært i kontakt med noen som er bare interessert i bilen for å få tak i motoren uten å lykkes. Planer for bilen Rune er å sette den tilbake slik den var når han som fikk den ombygd hos Alpina hadde den. Det vil si at jeg skal sette den tibake til den spek som står i angitt i papirene fra Alpina. Det innebærer nok litt let og finn mht noen deler. Slik var den Takk til Geir Muren for bilde Slik har den også vært Hvis andre sitter på bilde av bilen slik den var tidliger er jeg takknemlig om dere deler de med meg. |
|
|
E23 galningen |
Lagt til d. 23-04-2010 20:09
|
Medlem Antall innlegg: 412 Innmeldt: 02.02.07 |
Du får ha lykke til med delejakten. Ser for meg at rustsveisingen er den minste jobben. Godt at noen endelig forbarmer seg over en bil som har vært forsømt i alt for mange år.
Vi prekæs Rune M30: Ingen over, ingen ved siden |
|
Gå til forum: |