Logg inn

Brukernavn

Passord



Glemt passordet?
Få nytt ved å klikke her.

Navigasjon

· Diskusjonsforum
· Bildegalleri

Brukere online

· Gjester online: 1

· Medlemmer online: 0

· Antall medlemmer: 324
· Siste medlem: Stig2

Forumtråder

Siste tråder
· 02 S14/B23
· Løst: Brakett til 80...
· 2002 S14B23
· Cluchsett, diverse
· 4 nye smidde Mahle r...
Mest aktive tråder
· bmw 2000 touring ... [314]
· Bristolgrå 2002, ... [296]
· T 7002 [270]
· Hauso's 02 Tourin... [187]
· Renovrering av ti... [174]

Replikkboks

Du må logge inn for å skrive her.

02KNUT
18/08/2019 08:49
Hei.Er det noen som har/vet av noen som har en 02 med s14 motor og fått den godkjent på biltilsynet.Er interessert i å komme i kontakt,ev reg.nr på bilen/e. Smile

DB47684
10/04/2019 13:27
Hei, Jeg har ikke egen delefilm, men tror at det delenummeret er en tidlig hovedsylinder for en-krets system? Ev. om det går an å se på den hvor mange uttak det er på siden og bunn av den?

e12535i
10/04/2019 07:33
Hei. Ser ut til at jeg ikke har rep-sett til 20,64mm pumpe, men antagelig (må sjekke) ei ny hovedpumpe til 1600ti/2002, nr. 34314750055, om den kan brukes.

DB47684
06/04/2019 10:59
Hei, er det noen som kan ha liggende overhalingssett til hovedsylinder bremse? 20,64mm. Delenummer: 34311113655.

DB47684
28/03/2019 13:39
Det høres bra ut, mange trivelige mennesker og mye nyttig kunnskap på dette forumet,så det hadde vært flott å få litt liv her igjen

2002turbo
25/03/2019 23:50
Joda, nå skal vi forsøke å blåse litt liv i det igjen :-)

JE
15/03/2019 20:18
kikker innom til tider, men siden man ikke har noen 02 lenger så blir det ikke bidratt med stort på fora lenger. (har to prosjekt tråder på Bimmers.no, en e30 og en e46) Er vel ikke til å stikke

DB47684
20/02/2019 11:00
Hei, ser fryktelig stille ut her nå. Er det noen som bruker dette forumet lenger, eller samles vi på andre plattformer?

02dag
10/01/2019 00:01
Noen som har innsugsmanifolden for tidlig tii. Trenger egentlig bare de røra som festes til toppen. Nr 5,8,10 og 11 på denne siden [url]http://www.re
aloem.com/bmw/enUS
/showparts?id=2583
-USA-09-1971-11

Torleif
24/12/2018 14:09
God jul og et riktig godt nytt år 🎉🎉&#1
27881;

2002turbo
10/09/2018 20:24
Høsttreff 2018, hos Finn Erik Olafsen. Søndag 7.oktober.

Ekren E9
06/07/2018 16:17
En 02 avhenger vel av hva slags 02, en vanlig 1602 og 2002 mellom 50-100 ett sted, men da er det ikke noe smykke, kun i ok brukskikk. De stiger i utlandet så vi kommer nok etter.

02-Ole
23/06/2018 17:51
Hva er en ok bruksbil 02 verdt nå for tiden? 50?100?150?

geirm
25/01/2018 23:24
Er det noen som har et bra frontstykke liggende? Send PM eller ring 91398650

Ekren E9
11/01/2018 23:19
Årsmøte Smilesøndag 11.mars Kl.1300 Mortens Kro Smile

geirm
01/01/2018 14:09
Godt nyttår folkens, må det bli minst like bra som det gamle

02turbo
24/12/2017 15:31
God Jul og Godt Nyttår til alle. La oss håpe på et nytt år med nye spennende prosjekter og innholdsrike treff Wink

Ekren E9
22/12/2017 22:20
God jul og godt nyttår ønskes Wink

Torleif
22/12/2017 16:25
God jul og godt nyttår til dere alle Wink

furulf
17/12/2017 20:24
God jul og et riktig godt nytt år ønskes til alle i 02/classic Wink Wink Wink

Siste artikler

· Nasjonal Motordag
· Hvem er vi

Viser tråd

 Skriv ut tråd
Bristolgrå 2002, et avsluttet kapittel
JE
1974 mod 2002

i1122.photobucket.com/albums/l527/Stauper/IMG_4232.jpg


Tidligere spec:

- 2liter blokk og veiv
- Tii stempler
- 304* schrick kam
- Schrick enkle ventil fjærer
- 121 topp lett portet
- Haltech e6s programerbar bensin og tenning
- 2 x doble 45mm spjeldhus
- 4:1 rustfritt grenrør, 2,5 eksosanlegg med 2 potter
- 5 trinns overdive kasse fra e30
- mellomaksel fra e30 med m10 og 5 trinns
- coilover forran med 400 punds fjærer og bilstein sport dempere
- intrax fjærer og bilsten sport dempere bak
- Suspension Techniques stabbstag (22 mm forran, 19 mm bak)



Spec, den dag i dag:

Motor, blokk:
-1,8i veiv
-1,8i stempler som er dreia av 2 mm og fått ventillommer
-1,8i blokk m/ underspyling og pianotråd
-Custom cnc fresa bakplate til oljepumpe m/ e30 overtrykksventil og "spesial sugerør"
-Olje fra turbo i bånnpanna
-Håndlaga adapter til sensorer, slanger til olje osv.
-Håndlaga tig sveisa bunnpanne

Motor, topp:
-304* schrick cam uten fordelerdrev
-Ruland vippearms låser
-HD vippearmer
-Utfresa forbrenningskammer
-~8:1 i komp
-M30 indre ventilfjærer
-Schrick ytre ventilfjærer
-Pussa vekk støpekanter i innsugs og eksoskanaler
-Håndlaga alu innsug m/ fullradie trakter og 3" spjeldhus
-Håndlaga svartstål grenrør, tigsveisa, coated

Turbo / WG / avlastningsventil / intercooler:
-Precision SC3431E, coated a/r 63 eksoshus
-Turbonetics 35mm evolution WG
-PPF 50mm dumpventil
-3" alu rør fra tubo til intercooler
-3" alu rør fra intercooler til innsug
-450 x 300 x 65mm (3" inn og ut) intercooler m/ braketter til oljekjøler

Eksos:
-3 tom rustfri eksos
-3 tom rustfri magnaflow potte x 2
-3 tom rustfri fleks del på downpipe før girkasse
-Coated rustfri downpipe
-3 x rustfri v-bandsklemme
-%olvo xc90 eksosoppheng x 4

Motorstyring osv:
-Vipec v88
-MSD coiler med innebygd tennsteg x 4
-Honywell gt101 hallgiver på veiv og kam
-%olvo v70 vifte som er trinnløst styrt av v88`n
-7 bar mappsensor

Bensinsystem:
-E30 318i forpumpe
-Håndlagd rustfri swirlpot
-Bosch 044 bensinpumpe
-%udi 80(?) bensinfilter
-MSD 750 cc dyser
-E30 325i 3 bars BTR
-E30 bensinrør tur / retur

Understel:
-Urethane foringer i hele understellet med unntak av travers bak og diff feste.
-Bilstein sport gassdempere
-IE coilover kit forran med 400 lb fjærer
-Intrax fjærer bak
-IE stabbstag kit
-IE camberpater / fjærbeinslager
-IE urethane steering coupler
-Weicher alu fjærbein-stag forran

Bremser:
-Wilwood 328x32mm skiver m/ superlight 4 stempla calippere forran
-Wilwood 320x20mm skiver m/ 1 stempla Wilwood calippere med innebygd håndbrekk bak
-E36 håndbrekk vaier
-Stålomspunne bremseslager forran og bak
-Anideco cusom tilpassa abs ringer forran og bak
-735i 25mm hovedbremsecyl
-%olvo v40 ABS
-E46 abs sensorer

Drivverk:
-JBR alu svinghjul 228mm
-Original organisk 228mm clutch lamell
-Sachs race engineering 618 trykkplate
-E46 M3 hardykobling
-E28 5?? fremre del av mellomaksel
-E30 318i bakre del av mallomaksel
-E30 188 25% diffbrems
-Custom sviktaksler med 02 ytre og e30 indre CV ledd


Felger / dekk:
-Compomotive 7x16" med et 26, lakka i gunmetal
-Federal RS-R i 205 45 16

Kjølesystem:
-%olvo v70 ekspansjonstank
-%olvo 240 tropisk radiator
-71* termostat
-Org 02 vannpumpe fra 70 tallet

Instrumenter:
-Autometer speedometer
-Autometer turteller
-Autometer olje temp
-Autometer oljetrykk
-Autometer ladetrykk
-Autometer pyrometer

Div:
-E30 325i oljefilter montert på innerskjerm
-Mocal oljekjøler m/ sandwich termostat på filter
-E30 tunell
-Sabelt semska ratt
-Sabelt bøtteseter, førerstol på justerbart understell
Redigert av JE den 14-09-2013 13:32
Jørgen

ClubE30Meet medlem 118
Bmwccn medlem 3496


86 - 320i 2-dørs prosjekt
01 - 320d e46 touring -> burksbil
 
02-Oivind
Ser visst ut til å være gjort noen omfattende modifiseringer på karosseriet!Shock Har vel gått med noen timer her tenker jeg...Wink
Øivind Seielstad

1947 BMW 321
1969 BMW 2002

1952 BMW 340-2 solgt
1965 BMW 1800 solgt
1966 BMW 2000 hogd
1968 BMW 2000CS solgt
1969 BMW 2800 hogd
1970 BMW 1600-2 solgt
1972 BMW 1800 hogd
1973 BMW 1602 hogd
1973 BMW 2002 solgt
1974 BMW 2002 solgt
1975 BMW 2500A hogd
1977 BMW 3.0Si solgt
 
JE
Det er faktisk ikke så mye som må gjøres for å få på en e30 diff.. men har bytta mye stål pga det tidligere var "kjeks"
Jørgen

ClubE30Meet medlem 118
Bmwccn medlem 3496


86 - 320i 2-dørs prosjekt
01 - 320d e46 touring -> burksbil
 
JE
da er nye skiver forran monter med willwood dynalite calipre jeg hadde fra før. 273 x 20 mm willwood skiver.

drivaksler er også på plass, og har vært på en prøve tur.. alt funker som det skal :)
Redigert av JE den 08-04-2012 20:33
Jørgen

ClubE30Meet medlem 118
Bmwccn medlem 3496


86 - 320i 2-dørs prosjekt
01 - 320d e46 touring -> burksbil
 
JE
stabbstag fra Suspension Techniques, og hjemme laget catch tank til bensin (i 304) er blitt montert. bilder kommer senere.
To dager har 02`n blitt ført rundt rudskogen, og alt har fungert uber topp! balansert bil, med små tendenser til understyring (ja det skal gjøres noe med, stabbstaget er stilt på det stiveste bak).
oljekjøler er montert og oljefilter er flyttet til innerskjerm (e30 325i filter), dette etter 4 runder på rudskogen (bimmers treff) der olje temp kom opp i 140*C. Nå ligger olje temp på konstant 110*C runde etter runde (16 rader`s mocal kjøler)
Redigert av JE den 08-04-2012 20:35
Jørgen

ClubE30Meet medlem 118
Bmwccn medlem 3496


86 - 320i 2-dørs prosjekt
01 - 320d e46 touring -> burksbil
 
JE
3,64:1 utvekslingen er nå historie, og en mere passende 4,10:1 er montert. (gjør fortsatt over 100 på 2. gir)
Nå slipper jeg kanskje å ha 3 gir hele langstrekket på rudskogen.

vinterens planer:

328 x 32 mm skiver og wilwood superlite calipre forran, 309 x 20mm skiver og wilwood calipre bak,
7x16 compomotive felger
ny motor, eller utbedring av dagens. (?)
Redigert av JE den 08-04-2012 20:36
Jørgen

ClubE30Meet medlem 118
Bmwccn medlem 3496


86 - 320i 2-dørs prosjekt
01 - 320d e46 touring -> burksbil
 
JE
Da er den gamle grå satt inn for vinteren Sad
Redigert av JE den 08-04-2012 20:38
Jørgen

ClubE30Meet medlem 118
Bmwccn medlem 3496


86 - 320i 2-dørs prosjekt
01 - 320d e46 touring -> burksbil
 
JE
Da er vinteren i gang og planer blir virkelighet, under er slik for bremsene blir for 2008 sesongen Grin

i1122.photobucket.com/albums/l527/Stauper/IMG_4328.jpg

i1122.photobucket.com/albums/l527/Stauper/IMG_4304.jpg
Redigert av JE den 19-08-2011 18:05
Jørgen

ClubE30Meet medlem 118
Bmwccn medlem 3496


86 - 320i 2-dørs prosjekt
01 - 320d e46 touring -> burksbil
 
JE
Endelig er de nye felgene kommet Grin
7x16" et 26 Compomotive 1672
Med god plass til de nye bremsene

i1122.photobucket.com/albums/l527/Stauper/IMG_4311.jpg
Redigert av JE den 19-08-2011 18:07
Jørgen

ClubE30Meet medlem 118
Bmwccn medlem 3496


86 - 320i 2-dørs prosjekt
01 - 320d e46 touring -> burksbil
 
02-turbo
Morsomt nummer på felgene dine, 1672... Samme nummer som antall 2002 turbo som ble produsert.... Godt Nytt (02) år!!
Roterende sotvifte = Futt i strikken....

Motorer uten turbo, SUGER....!!!!


Hadde -75 2002 m/sotviftebefengt S-14/M10
klonet maskinist. (m/Turbo)

Har nå solgt -73 2002 Orginal.
 
geirm
Jeg er stor fan av prosjektet ditt, spesielt morsomt at velger å benytte deg av M10 motoren. Du skriver at du har planer for motoren til sommeren, kjempefint om du holder oss oppdatert gjerne med bilder.
Ser ut som du har valgt en tilsterekkelig løsning hva gjelder bremser. Det ser veldig profft ut, hvem har laget "bellene" dine? Bruker du to separate hovedsylindre?
BMWCCN medlem # 424

75 2002 Schnitzer 16V prosjekt gatebil
70 2002 App. K race car
 
JE
Ville ikke gjøre som resten... derfor beholdt jeg m10, selv om det var fristende med s14.
Jeg fortsetter å informere om progresjon etterhvert som det skjer noe.
Regner med at bremsene holder Cool
Kjører kun med en hovedcyl, får se om det holder med den når de nye bremsene er montert.

Bells og braketter er laget av en bekjent som er cnc operatør.
Jørgen

ClubE30Meet medlem 118
Bmwccn medlem 3496


86 - 320i 2-dørs prosjekt
01 - 320d e46 touring -> burksbil
 
JE
Nytt eksosanlegg er på gang, er blitt kvitt insnevringa på grenrøret og det blir 3" hele veien med 2 potter. alt i rustfritt.

(noen som trenger hjemmesnekkra 2,5" eksos til 02?)
Redigert av JE den 08-04-2012 20:40
Jørgen

ClubE30Meet medlem 118
Bmwccn medlem 3496


86 - 320i 2-dørs prosjekt
01 - 320d e46 touring -> burksbil
 
JE
15.04 kom det en pakke fra Vacmotorsports med noe fint Smile
deriblandt et alu svinghjul som veier passende 3,6 kg
Redigert av JE den 14-04-2012 14:21
Jørgen

ClubE30Meet medlem 118
Bmwccn medlem 3496


86 - 320i 2-dørs prosjekt
01 - 320d e46 touring -> burksbil
 
geirm
Hei, dette blir helt max. Ser av stemplene dine at du bruker lange råder. Er de 146 (M3) eller 148 (M10 gr.2) mm lange? Vanskelig å se av bildet men er det dreid squish-band i forbrenningsrommene med tilpassing til stemplene. Interresant stempel fasong.

312 grader kam, racing stempler, titan retainers, racing vipper, EFI med 4 X 45mm spjeld, avstemt exsos mm. Tør vi tippe 185 hk ved 7500?

Jeg tror M3 gutta må se opp for noe grått i speilene til sommeren.Grin
BMWCCN medlem # 424

75 2002 Schnitzer 16V prosjekt gatebil
70 2002 App. K race car
 
JE
Da er blokka tilbake fra maskinering og har fått et lag med lakk Smile

God Påske!
Redigert av JE den 08-04-2012 20:42
Jørgen

ClubE30Meet medlem 118
Bmwccn medlem 3496


86 - 320i 2-dørs prosjekt
01 - 320d e46 touring -> burksbil
 
JE
Endelig ble forbremsene ferdige (bare bak igjen... nærmer seg rudskogen..Shock)

i1122.photobucket.com/albums/l527/Stauper/IMG_4311.jpg


Diffbremsen har også fått et par lag med lakk og nytt baklokk fra M-coupe
Har også gått over fra 60-2 triggerhjul til et med to Haltech magneter, dette ser ut til å fjerne "kuttingen" jeg har hatt problemer med tidligere.
Redigert av JE den 08-04-2012 20:45
Jørgen

ClubE30Meet medlem 118
Bmwccn medlem 3496


86 - 320i 2-dørs prosjekt
01 - 320d e46 touring -> burksbil
 
JE
Bakbremsene ble ferdige til rudskogen.. Men pga et par småproblemer ble det ikke så mye kjøring verken på lørdag eller søndag.
Redigert av JE den 08-04-2012 20:46
Jørgen

ClubE30Meet medlem 118
Bmwccn medlem 3496


86 - 320i 2-dørs prosjekt
01 - 320d e46 touring -> burksbil
 
geirm
Hei Jørgen,

Som nevnt tidligere er jeg stor fan av prosjektet ditt. Jeg synes det er spesielt morsomt at du velger å benytte M10 motoren. Har du fått prøvt motor og bremser ennå, er du fornøyd med resultatet? Fint om du deler bilder av bakbremsene med oss.

Hvordan er det å kjøre med 400" fjærer og Bilstein sport, er det akseptabelt for gatebruk eller er nyrebelte og susp endel av kjøre antrekket?.Pfft

Geir...
BMWCCN medlem # 424

75 2002 Schnitzer 16V prosjekt gatebil
70 2002 App. K race car
 
JE
geirm skrev:
Hei Jørgen,

Som nevnt tidligere er jeg stor fan av prosjektet ditt. Jeg synes det er spesielt morsomt at du velger å benytte M10 motoren. Har du fått prøvt motor og bremser ennå, er du fornøyd med resultatet? Fint om du deler bilder av bakbremsene med oss.

Hvordan er det å kjøre med 400" fjærer og Bilstein sport, er det akseptabelt for gatebruk eller er nyrebelte og susp endel av kjøre antrekket?.Pfft

Geir...


Hei

Den nye motoren er ikke satt sammen. men den jeg har nå fungerer greit etter bytte av triggerhjul. eneste som gjenstår med den er fin mapping på ruller.

Bremsene fungerer meget godt, bortsett fra meget myk pedal. dette skal bli bedre når jeg får montert hovedbremsecyl fra e32 750 (bare jeg finner en brukt...) trudde det var samme på e32 735i men der tok jeg feil da de ble levert med to forskjellige utgaver, og jeg fikk seff den som ikke passer.

problemene jeg hadde på rudskogen var den forre potta som subba i mellomakselen ved nedgiring og ujevn vei (dette blir fikset nu). det andre var forlange bolter til bell`s bak slik at disse subba i braketten til caliperen når boltene ble varme og strakk seg (dette er også fiksa nå)

Flere bilder kommer i løpet av kvelden / morra dagen.
Jørgen

ClubE30Meet medlem 118
Bmwccn medlem 3496


86 - 320i 2-dørs prosjekt
01 - 320d e46 touring -> burksbil
 
Gå til forum:
Generert på: 0.16 sekunder
12,433,872 Unike besøk