
· bmw 2000 touring ... | [314] |
· Bristolgrå 2002,... | [296] |
· T 7002 | [270] |
· Hauso's 02 Tourin... | [187] |
· Renovrering av ti... | [174] |
1974 BMW 2002 Turbo
|
|
e30 tic |
Lagt til d. 25-02-2015 06:59
|
Medlem Antall innlegg: 20 Innmeldt: 14.02.15 |
den er grei sender deg en pm
1974 02 Turbo 1983 E30 Turbo Godkjent ombygget |
|
|
geirm |
Lagt til d. 25-02-2015 09:26
|
![]() Medlem Antall innlegg: 834 Innmeldt: 15.02.06 |
Koller & Schwemmer er vel kanskje de eneste I Europa som kan overhale en slik pumpe. men da blir det "wie neu". Beklageligvis koster det skjorta. NOK 5000 for en ny dyse og halvparten om den kan overhales, fryktelig. Lite triks når det gjelder KF dyser: De kan skrues fra verandre slik du får løs selve dysa. Dysa bør du ikke demontere for da får du et problem å sette den sammen igjen, pga en veldig stram fjær. Men om du har en god ultralyd vasker greier du å redde dysa om den ikke har rust på seg. Jeg gjorde dette på T-7002 med suksess, men jeg har dysetester slik at jeg kan se opningstrykk og forstøvning etter "overhaling". Et annet triks er å bruke Porsche RS/RSR dyser de er 1/3 av prisen hos Pelican Parts. Det du da gjør er å demontere de, ta ut dysa og montere den inn I dysehuset til BMW'en. Geir... BMWCCN medlem # 424 75 2002 Schnitzer 16V prosjekt gatebil 70 2002 App. K race car |
|
|
e30 tic |
Lagt til d. 25-02-2015 10:08
|
Medlem Antall innlegg: 20 Innmeldt: 14.02.15 |
Nå er jeg jo litt på tynn is da jeg hverken ifra før har skrudd på disse stein alder motorene eller har lest meg opp nå i senere tid om emnet. Men siden bilen startet(til en viss grad) og går på 4 så slipper den vertfall noe inn. Dyse tester har jeg på jobb, fylle bensin i stedet for diesel så har man kjapt status på dysene. Ultralyd vasker har jeg tilgang på også 1974 02 Turbo 1983 E30 Turbo Godkjent ombygget |
|
|
2002turbo |
Lagt til d. 27-02-2015 02:03
|
Medlem Antall innlegg: 876 Innmeldt: 13.02.06 |
geirm skrev: Nå er vel jeg ikke kjent her på forumet forå være "die hard" original tilhenger, derfor tillater jeg med å komme med noen forslag: XXXXXXXX SENSUR XXXXXXXXX Dette er tiltak som ikke syns, vil ikke forringe verdien av bilen, heller tvert imot. Geir... Her er det du som er helt på jordet Geir ! En "kvasi-Turbo" vil definitivt ha forringet verdi. Ganske mye også ! Dagens turbo kjøper ønsker å eie en spesiell klassiker / et ikon. Den trenger ikke lenger å fungere som en bruksbil. De fineste turboene har nå passert 50.000 Euro. På dette nivået er alle avvik fra originalen negativt. Også de som forbedrer bilen. Jeg mener det faktisk kan være mulig å tjene en slant på å restaurere en Turbo. Men da må man følge boka. 02-Espen ( mr "OriginalPolizei" ) |
|
|
e30 tic |
Lagt til d. 27-02-2015 06:52
|
Medlem Antall innlegg: 20 Innmeldt: 14.02.15 |
Jeg tror det finnes flere typer entusiaster rundt om. Slik som Espen som skal ha alt 100% riktig ifht original for det er det eneste riktige. Så tror jeg også noen med en konkret plan om å bruke bilen mye ville ha verdsatt en del "usynlige" forbedringer. 1974 02 Turbo 1983 E30 Turbo Godkjent ombygget |
|
|
geirm |
Lagt til d. 27-02-2015 12:00
|
![]() Medlem Antall innlegg: 834 Innmeldt: 15.02.06 |
Joda det er Turboer som blir solgt til pene priser, men de er som oftest restaurert hos de renomerte bil fixerene. Disse karene tar seg godt betalt, at du skal tjene penger på å restaurere en Turbo "from ground up" tror jeg er vanskelig. Det ble solgt en Turbo på en Amerikansk auksjon I fjor, pen men ikke den peneste. Den hadde blitt lett restaurert hos et renomert firma jeg ikke husker navnet på. Endringene de gjorde var blandt annet: Bilstein, HR, Poly og et elektronisk tennings anlegg. den solgte for USD 60k pluss 10% kommisjon. Hadde den solgt for mer om den var bug standard? Jeg tror at det du ikke kan tulle med er karosseriet. Er innerskjermer bak rustne er det bare en utvei, ny innerskjerm. Lapping på kanaler, glem det. Ny kanal. Sist men ikke minst lakkeringsjobben, og da dukker spørsmålet opp igjen. Orginal eller moderne lakk med base og klarlakk. Ikke lett dette her. Geir... BMWCCN medlem # 424 75 2002 Schnitzer 16V prosjekt gatebil 70 2002 App. K race car |
|
|
e30 tic |
Lagt til d. 27-02-2015 17:32
|
Medlem Antall innlegg: 20 Innmeldt: 14.02.15 |
Karosseri forblir selvsagt seende likt ut, lakken bør også være av gamle sorten syns jeg Alt nytt av std foringer og skikkelige støtdempere og gjerne andre fjærer har jeg ingen betenkeligheter med å montere. Dårlig stål må selvsagt bort. 1974 02 Turbo 1983 E30 Turbo Godkjent ombygget |
|
|
oyvind |
Lagt til d. 01-03-2015 12:28
|
Medlem Antall innlegg: 339 Innmeldt: 23.10.06 |
Dette er en sjelden mulighet du har fått, enig att denne må forbli orginal. Med så få eksemplarer vil verdien stige enormt. Noen som vet hvor mange som finns. Lykke til ! Øyvind Nicolaysen 74 bmw 2002 82 bmw 316 1.8 orginal ( solgt ) 85 bmw 518 1.8 i orginal (solgt) 73 bmw 3.0 si (solgt) 69 bmw 2002 (solgt) 73 bmw 2500 (solgt) |
|
|
02-Oivind |
Lagt til d. 01-03-2015 12:41
|
Medlem Antall innlegg: 1466 Innmeldt: 20.02.06 |
På verdensbasis er det ca 500 eksemplarer som er kjent. 14 i Norge. ![]() Øivind Seielstad 1947 BMW 321 1969 BMW 2002 1952 BMW 340-2 solgt 1965 BMW 1800 solgt 1966 BMW 2000 hogd 1968 BMW 2000CS solgt 1969 BMW 2800 hogd 1970 BMW 1600-2 solgt 1972 BMW 1800 hogd 1973 BMW 1602 hogd 1973 BMW 2002 solgt 1974 BMW 2002 solgt 1975 BMW 2500A hogd 1977 BMW 3.0Si solgt |
|
|
oyvind |
Lagt til d. 01-03-2015 13:01
|
Medlem Antall innlegg: 339 Innmeldt: 23.10.06 |
Hvis det er 14 I Norge er alle oppe og går ?
Øyvind Nicolaysen 74 bmw 2002 82 bmw 316 1.8 orginal ( solgt ) 85 bmw 518 1.8 i orginal (solgt) 73 bmw 3.0 si (solgt) 69 bmw 2002 (solgt) 73 bmw 2500 (solgt) |
|
|
e30 tic |
Lagt til d. 01-03-2015 13:38
|
Medlem Antall innlegg: 20 Innmeldt: 14.02.15 |
Jeg tror det finnes flere biler som fortsatt lever enn det som noen ønsker og tror Jeg ble kontaktet av en ifra Frankrike som hadde et enormt register kun privat som han hadde samlet i 8 år nå. Han hadde bilder og VIN av 680 bil, dvs mange av bilene har blitt snappet opp på nett i annonser osv. Noen av disse kan selvsagt ha dødd, men så har man alle som står unnagjemt for alle som har eiere som nekter å opplyse noen om hva de har. For å ikke ås nakke om Japan der man ikke får vite noe om noe 1974 02 Turbo 1983 E30 Turbo Godkjent ombygget |
|
|
TorEnholm |
Lagt til d. 02-03-2015 06:34
|
![]() Medlem Antall innlegg: 449 Innmeldt: 03.06.10 |
Her har du en liten ide om hva de er verd i utlandet som orginal ![]() https://auctionat...model-1974 TorEnholm -66 1600-2 O-28428 -69 1800 NK O-3622 -79 323i Baur Cab RK-62082 -85 635CSi RF-53600 Nyere forskning viser at daglig klapping på BMW lindrer stress!! |
|
|
e30 tic |
Lagt til d. 02-03-2015 06:58
|
Medlem Antall innlegg: 20 Innmeldt: 14.02.15 |
Ja fine priser gitt. den såg ikke spesielt pen ut i motor rommet den der. Tipper den har levd et liv den der også
1974 02 Turbo 1983 E30 Turbo Godkjent ombygget |
|
|
2002turbo |
Lagt til d. 02-03-2015 23:00
|
Medlem Antall innlegg: 876 Innmeldt: 13.02.06 |
e30 tic skrev: den såg ikke spesielt pen ut i motor rommet den der. Ja, mange langtids lagrede -02er har skader på lakken i motorrommet. Det er fordi isolasjonen under panseret har smuldret opp og blitt liggende i motorrommet og trukket fuktighet. 02-Espen Espen Alm 2002 turbo -75 // 1600 Cabriolet -68 1-serie Coupe -08 // X5 4,8i -08 Lotus Elise S2 -03 // F355 Berlinetta -97 Norton Dominator -60 // Ducati 750SS -94 |
|
|
e30 tic |
Lagt til d. 03-03-2015 09:48
|
Medlem Antall innlegg: 20 Innmeldt: 14.02.15 |
joda, teppe rundt pedalene da.. bil i den prisklassen burde dem klare å vaske
1974 02 Turbo 1983 E30 Turbo Godkjent ombygget |
|
|
Torleif |
Lagt til d. 03-03-2015 21:27
|
![]() Medlem Antall innlegg: 492 Innmeldt: 31.07.11 |
Hvis de hadde samme opplegget med nummer som på de andre 02 en så har den ikke orginal motor heller motoren har et tidligere nummer![]() T Aasbø Glas 1204 s 63 mod restaurert 1600-2 66 mod restaurert 2012 til 2015 2002 72 mod restaurert 2010 til 2012 1602 72 mod bruks veteran (solgt) 2002 73 mod ferdig 2022 S14 B23 316 82 mod reparert 2015 til 2016 318 i 83 mod utvendig lakkert 2013 518 83 mod i bra stand(solgt) 2002 baur cab prosjekt 2002tii 73 mod prosjekt |
|
|
tepe |
Lagt til d. 03-03-2015 23:52
|
![]() Medlem Antall innlegg: 507 Innmeldt: 19.02.10 |
solgt for over 80.000 euro... Da er det vel muligheter for denne svensken også http://www.blocke...16&w=3 Mulig den er urestaurert, men ikke urørt. da burde ihvertfall skjermene vært lodda til frontstykket og vindusspylerdysene uten hvit lakk ![]() misunnelig.. jeg? neeei Terje P. 71 chamonix 2002 frankenbimmer rat prosjekt 75 mintgrun 1802 original prosjekt 72 arctic blau touring rep objekt solgt 72 inca touring restaurert 2010-14 solgt 72 verona 1602 bruksveteran solgt |
|
|
geirm |
Lagt til d. 04-03-2015 00:08
|
![]() Medlem Antall innlegg: 834 Innmeldt: 15.02.06 |
Mange som har meninger om den Amerikanske bilen: http://www.bmw200...condition/ Den Svenske bilen har stått til salgs lenge. Er nok et tøffere marked I Nord Europa enn I USA for tiden. Geir... BMWCCN medlem # 424 75 2002 Schnitzer 16V prosjekt gatebil 70 2002 App. K race car |
|
|
geirm |
Lagt til d. 04-03-2015 00:25
|
![]() Medlem Antall innlegg: 834 Innmeldt: 15.02.06 |
Jeg tror at skal du gå nut and bolt restauration så er det vel noenlunde slik en bør gå frem. Veldig interessant tråd. Jeg fulgte denne ukentlig når det pågikk http://www.bmw200...1?hl=turbo Jeg anbefaler alle å lese den, ikke bare de med turbo. Legg merke til de nemme oppgraderingene, jeg bare nevner det.... Geir... BMWCCN medlem # 424 75 2002 Schnitzer 16V prosjekt gatebil 70 2002 App. K race car |
|
|
e30 tic |
Lagt til d. 13-10-2018 20:43
|
Medlem Antall innlegg: 20 Innmeldt: 14.02.15 |
Noe liv i forumet her? jeg har demontert bilen i grove trekk for å ta karosseriet skikkelig, ingen stygge overaskelser så lagt rust messig.
1974 02 Turbo 1983 E30 Turbo Godkjent ombygget |
|
Gå til forum: |