Logg inn

Brukernavn

Passord



Glemt passordet?
Få nytt ved å klikke her.

Navigasjon

· Diskusjonsforum
· Bildegalleri

Brukere online

· Gjester online: 4

· Medlemmer online: 0

· Antall medlemmer: 325
· Siste medlem: KarlJohanD

Forumtråder

Siste tråder
· BMW 2002 Baurcab
· Bytte av Forgassere.
· Bakrute NK 1800 ø.k.
· 15x7 ET25
· Kjølesplitter til e...
Mest aktive tråder
· bmw 2000 touring ... [314]
· Bristolgrå 2002,... [296]
· T 7002 [270]
· Hauso's 02 Tourin... [187]
· Renovrering av ti... [174]

Replikkboks

Du må logge inn for å skrive her.

3stk02
14/09/2023 10:27
Hva går en sportsgirboks getrag med 1 bak til storsekser for om dagen ?

02-Haakon
19/01/2023 08:33
Noen som har et høyre blinklys til 02 å selge?

02KNUT
20/11/2022 21:02
Hei.Er det noen som har baksete til 02 som de kan selge,eller ev.bare bakseterygg.

Rune M2-touring
19/09/2022 12:51
Er det noen her inne som har bil med S50B32 motor? Jeg har en motorstyring som jeg gjerne skulle ha funksjonstestet.

3stk02
25/12/2021 12:26
God jul.

02dag
02/08/2021 13:38
Er det noen som har felger som er 15x7 ET25 på sin bil. Hvilken dekkdimensjon og om det er noen problemer med dette?

02dag
28/01/2021 22:56
Er det noen som har en gammel utbrukt front liggende og slenger? Trenger 30cm av den øverste kanten som flukter med radiatoren.

Morten 2002
03/01/2021 12:02
Hei. Har noen der ute erfaring med deler til 02 ( teppe) fra et firma som kaller seg ONLY O2? Dem har en grei pris på teppe men er skeptisk til kvaliteten. Eller hva anbefaler dere. Mvh Morten 2002

02KNUT
01/11/2020 09:28
Hei.Er det noen som har bøyler(5 stk) til taktrekk til overs til salgs/ev bytte i noe annet?Ring 90780346

02tiiMykj
23/07/2020 19:27
hei hvor holder du til kunne være interessert i no deler

JE
19/06/2020 18:36
Noen som har en org vannpumpe til 02 liggende å slenge? eneste krav er at flensen til reimskiva er rett.

alfi1600-2
09/03/2020 12:44
Nokon som har eit godt forslag til plass ein kan få tak i varmeapparat til 1970 modell 1600-2?

Thomas
02/02/2020 21:17
For en flott dag og dato Grin 02.02.2020 Cool

Torleif
21/12/2019 18:59
God jul og godt nyttår Smile

DB47684
10/04/2019 13:27
Hei, Jeg har ikke egen delefilm, men tror at det delenummeret er en tidlig hovedsylinder for en-krets system? Ev. om det går an å se på den hvor mange uttak det er på siden og bunn av den?

e12535i
10/04/2019 07:33
Hei. Ser ut til at jeg ikke har rep-sett til 20,64mm pumpe, men antagelig (må sjekke) ei ny hovedpumpe til 1600ti/2002, nr. 34314750055, om den kan brukes.

DB47684
06/04/2019 10:59
Hei, er det noen som kan ha liggende overhalingssett til hovedsylinder bremse? 20,64mm. Delenummer: 34311113655.

DB47684
28/03/2019 13:39
Det høres bra ut, mange trivelige mennesker og mye nyttig kunnskap på dette forumet,så det hadde vært flott å få litt liv her igjen

2002turbo
25/03/2019 23:50
Joda, nå skal vi forsøke å blåse litt liv i det igjen :-)

JE
15/03/2019 20:18
kikker innom til tider, men siden man ikke har noen 02 lenger så blir det ikke bidratt med stort på fora lenger. (har to prosjekt tråder på Bimmers.no, en e30 og en e46) Er vel ikke til å stikke

Siste artikler

· Nasjonal Motordag
· Hvem er vi

Viser tråd

 Skriv ut tråd
1974 BMW 2002 Turbo
e30 tic
den er grei sender deg en pm
1974 02 Turbo
1983 E30 Turbo Godkjent ombygget
 
geirm
Koller & Schwemmer er vel kanskje de eneste I Europa som kan overhale en slik pumpe. men da blir det "wie neu". Beklageligvis koster det skjorta. NOK 5000 for en ny dyse og halvparten om den kan overhales, fryktelig.

Lite triks når det gjelder KF dyser: De kan skrues fra verandre slik du får løs selve dysa. Dysa bør du ikke demontere for da får du et problem å sette den sammen igjen, pga en veldig stram fjær. Men om du har en god ultralyd vasker greier du å redde dysa om den ikke har rust på seg. Jeg gjorde dette på T-7002 med suksess, men jeg har dysetester slik at jeg kan se opningstrykk og forstøvning etter "overhaling". Et annet triks er å bruke Porsche RS/RSR dyser de er 1/3 av prisen hos Pelican Parts. Det du da gjør er å demontere de, ta ut dysa og montere den inn I dysehuset til BMW'en.

Geir...
BMWCCN medlem # 424

75 2002 Schnitzer 16V prosjekt gatebil
70 2002 App. K race car
 
e30 tic
Nå er jeg jo litt på tynn is da jeg hverken ifra før har skrudd på disse stein alder motorene eller har lest meg opp nå i senere tid om emnet. Men siden bilen startet(til en viss grad) og går på 4 så slipper den vertfall noe inn.

Dyse tester har jeg på jobb, fylle bensin i stedet for diesel så har man kjapt status på dysene.
Ultralyd vasker har jeg tilgang på også
1974 02 Turbo
1983 E30 Turbo Godkjent ombygget
 
2002turbo
geirm skrev:
Nå er vel jeg ikke kjent her på forumet forå være "die hard" original tilhenger, derfor tillater jeg med å komme med noen forslag:

XXXXXXXX SENSUR XXXXXXXXX

Dette er tiltak som ikke syns, vil ikke forringe verdien av bilen, heller tvert imot.

Geir...


Her er det du som er helt på jordet Geir !

En "kvasi-Turbo" vil definitivt ha forringet verdi. Ganske mye også !
Dagens turbo kjøper ønsker å eie en spesiell klassiker / et ikon. Den trenger ikke lenger å fungere som en bruksbil.

De fineste turboene har nå passert 50.000 Euro. På dette nivået er alle avvik fra originalen negativt. Også de som forbedrer bilen.
Jeg mener det faktisk kan være mulig å tjene en slant på å restaurere en Turbo. Men da må man følge boka.

02-Espen ( mr "OriginalPolizei" )
 
e30 tic
Jeg tror det finnes flere typer entusiaster rundt om.
Slik som Espen som skal ha alt 100% riktig ifht original for det er det eneste riktige.
Så tror jeg også noen med en konkret plan om å bruke bilen mye ville ha verdsatt en del "usynlige" forbedringer.
1974 02 Turbo
1983 E30 Turbo Godkjent ombygget
 
geirm
Joda det er Turboer som blir solgt til pene priser, men de er som oftest restaurert hos de renomerte bil fixerene. Disse karene tar seg godt betalt, at du skal tjene penger på å restaurere en Turbo "from ground up" tror jeg er vanskelig.

Det ble solgt en Turbo på en Amerikansk auksjon I fjor, pen men ikke den peneste. Den hadde blitt lett restaurert hos et renomert firma jeg ikke husker navnet på. Endringene de gjorde var blandt annet: Bilstein, HR, Poly og et elektronisk tennings anlegg. den solgte for USD 60k pluss 10% kommisjon. Hadde den solgt for mer om den var bug standard?

Jeg tror at det du ikke kan tulle med er karosseriet. Er innerskjermer bak rustne er det bare en utvei, ny innerskjerm. Lapping på kanaler, glem det. Ny kanal. Sist men ikke minst lakkeringsjobben, og da dukker spørsmålet opp igjen. Orginal eller moderne lakk med base og klarlakk.

Ikke lett dette her.

Geir...
BMWCCN medlem # 424

75 2002 Schnitzer 16V prosjekt gatebil
70 2002 App. K race car
 
e30 tic
Karosseri forblir selvsagt seende likt ut, lakken bør også være av gamle sorten syns jeg

Alt nytt av std foringer og skikkelige støtdempere og gjerne andre fjærer har jeg ingen betenkeligheter med å montere. Dårlig stål må selvsagt bort.
1974 02 Turbo
1983 E30 Turbo Godkjent ombygget
 
oyvind
Dette er en sjelden mulighet du har fått, enig att denne må forbli orginal.
Med så få eksemplarer vil verdien stige enormt.
Noen som vet hvor mange som finns.
Lykke til !
Øyvind Nicolaysen
74 bmw 2002
82 bmw 316 1.8 orginal ( solgt )
85 bmw 518 1.8 i orginal (solgt)
73 bmw 3.0 si (solgt)
69 bmw 2002 (solgt)
73 bmw 2500 (solgt)
 
02-Oivind
På verdensbasis er det ca 500 eksemplarer som er kjent. 14 i Norge. Smile
Øivind Seielstad

1947 BMW 321
1969 BMW 2002

1952 BMW 340-2 solgt
1965 BMW 1800 solgt
1966 BMW 2000 hogd
1968 BMW 2000CS solgt
1969 BMW 2800 hogd
1970 BMW 1600-2 solgt
1972 BMW 1800 hogd
1973 BMW 1602 hogd
1973 BMW 2002 solgt
1974 BMW 2002 solgt
1975 BMW 2500A hogd
1977 BMW 3.0Si solgt
 
oyvind
Hvis det er 14 I Norge er alle oppe og går ?
Øyvind Nicolaysen
74 bmw 2002
82 bmw 316 1.8 orginal ( solgt )
85 bmw 518 1.8 i orginal (solgt)
73 bmw 3.0 si (solgt)
69 bmw 2002 (solgt)
73 bmw 2500 (solgt)
 
e30 tic
Jeg tror det finnes flere biler som fortsatt lever enn det som noen ønsker og tror

Jeg ble kontaktet av en ifra Frankrike som hadde et enormt register kun privat som han hadde samlet i 8 år nå. Han hadde bilder og VIN av 680 bil, dvs mange av bilene har blitt snappet opp på nett i annonser osv. Noen av disse kan selvsagt ha dødd, men så har man alle som står unnagjemt for alle som har eiere som nekter å opplyse noen om hva de har. For å ikke ås nakke om Japan der man ikke får vite noe om noe
1974 02 Turbo
1983 E30 Turbo Godkjent ombygget
 
TorEnholm
Her har du en liten ide om hva de er verd i utlandet som orginal Smile

https://auctionat...model-1974
TorEnholm
-66 1600-2 O-28428
-69 1800 NK O-3622
-79 323i Baur Cab RK-62082
-85 635CSi RF-53600

Nyere forskning viser at daglig klapping på BMW lindrer stress!!
 
e30 tic
Ja fine priser gitt. den såg ikke spesielt pen ut i motor rommet den der. Tipper den har levd et liv den der også
1974 02 Turbo
1983 E30 Turbo Godkjent ombygget
 
2002turbo
e30 tic skrev:
den såg ikke spesielt pen ut i motor rommet den der.


Ja, mange langtids lagrede -02er har skader på lakken i motorrommet.
Det er fordi isolasjonen under panseret har smuldret opp og blitt liggende i motorrommet og trukket fuktighet.

02-Espen
Espen Alm
2002 turbo -75 // 1600 Cabriolet -68
1-serie Coupe -08 // X5 4,8i -08
Lotus Elise S2 -03 // F355 Berlinetta -97
Norton Dominator -60 // Ducati 750SS -94
 
e30 tic
joda, teppe rundt pedalene da.. bil i den prisklassen burde dem klare å vaske
1974 02 Turbo
1983 E30 Turbo Godkjent ombygget
 
Torleif
Hvis de hadde samme opplegget med nummer som på de andre 02 en så har den ikke orginal motor heller motoren har et tidligere nummerCool
T Aasbø
Glas 1204 s 63 mod restaurert
1600-2 66 mod restaurert 2012 til 2015
2002 72 mod restaurert 2010 til 2012
1602 72 mod bruks veteran (solgt)
2002 73 mod ferdig 2022 S14 B23
316 82 mod reparert 2015 til 2016
318 i 83 mod utvendig lakkert 2013
518 83 mod i bra stand(solgt)
2002 baur cab prosjekt
2002tii 73 mod prosjekt
 
tepe
solgt for over 80.000 euro... Da er det vel muligheter for denne svensken også

http://www.blocke...16&w=3

Mulig den er urestaurert, men ikke urørt. da burde ihvertfall skjermene vært lodda til frontstykket og vindusspylerdysene uten hvit lakkSmile

misunnelig.. jeg? neeei
Terje P.


71 chamonix 2002 frankenbimmer rat prosjekt
75 mintgrun 1802 original prosjekt
72 arctic blau touring rep objekt solgt
72 inca touring restaurert 2010-14
solgt
72 verona 1602 bruksveteran solgt
 
geirm
Mange som har meninger om den Amerikanske bilen:

http://www.bmw200...condition/

Den Svenske bilen har stått til salgs lenge. Er nok et tøffere marked I Nord Europa enn I USA for tiden.

Geir...
BMWCCN medlem # 424

75 2002 Schnitzer 16V prosjekt gatebil
70 2002 App. K race car
 
geirm
Jeg tror at skal du gå nut and bolt restauration så er det vel noenlunde slik en bør gå frem. Veldig interessant tråd. Jeg fulgte denne ukentlig når det pågikk

http://www.bmw200...1?hl=turbo

Jeg anbefaler alle å lese den, ikke bare de med turbo. Legg merke til de nemme oppgraderingene, jeg bare nevner det....

Geir...
BMWCCN medlem # 424

75 2002 Schnitzer 16V prosjekt gatebil
70 2002 App. K race car
 
e30 tic
Noe liv i forumet her? jeg har demontert bilen i grove trekk for å ta karosseriet skikkelig, ingen stygge overaskelser så lagt rust messig.
1974 02 Turbo
1983 E30 Turbo Godkjent ombygget
 
Gå til forum:
Generert på: 0.12 sekunder
25,544,166 Unike besøk