· bmw 2000 touring ... | [314] |
· Bristolgrå 2002,... | [296] |
· T 7002 | [270] |
· Hauso's 02 Tourin... | [187] |
· Renovrering av ti... | [174] |
Oppussing av understell 2000Touring 1971
|
|
2000Touring |
Lagt til d. 12-01-2010 07:42
|
Administrator Antall innlegg: 1322 Innmeldt: 16.09.07 |
Thomas skrev: Jeg kjøpte fra delubozparts som ikke vil stå ved at det er feil på deres heders. Det du skal gjøre er å legge pakningen først på blokken og så skal du legge du den med den flaten som vil være mot grenrøret. Hos meg er det her så store avvik at det vil virke mot sin hensikt. Mitt paser fint på boltene. Pakningen passer også begge veier på blokka. Etter å ha sett at grenrør/pakning ikke passet på motor, sendte jeg mail med bilder og forklaring til delubozparts. De innså feilen og ville sende meg http://cgi.ebay.c...35a2df9924 som erstatning. Det har jeg akseptert, så får vi se hva som kommer ut av det til slutt. Er usikker på hvordan det kan gjøres i praksis i forhold til frakt og moms i forhold til at de sender meg en ny del som ikke skal koste meg noe... BMWCCN # 948 1996 BMW Z3 1996 BMW Compact 2008 BMW F650GS |
|
|
2000Touring |
Lagt til d. 22-01-2010 20:52
|
Administrator Antall innlegg: 1322 Innmeldt: 16.09.07 |
Ja, da har jeg komme litt lenger i prosessen. Som før nevnt var traversen rusten, og jeg var på leting etter å finne en billig "ny". Så i katalogen til Jaymic at de hadde overhalte til £70, men Fay hadde tatt seg 14 dagers ferie, og da hun kom tilbake viste det seg at de ikke hadde noen for tiden. Syntes i grunn at det blir for dyrt med 5000 for en travers... Derfor tok jeg sakene i egne hender, tok med traversen til jobben til Jørn - og sveiset den selv! Prøvde å legge en larve på toppen, så det skulle se originalt ut Forsvinner vel delvis når den blir pulverlakkert. Nå er alle delene foran og bak demontert, og klar til sandblåsing og pulverlakkering: Fjører og demper er kommet, Bilstein HD og Eibach Pro kit: Bytter også alt av foringer og lagre. Mangler noe av dette, så jeg får lage meg en liste og se hvor det lønner seg å kjøpe. Regner med Jaymic og/eller Bilia. BMWCCN # 948 1996 BMW Z3 1996 BMW Compact 2008 BMW F650GS |
|
|
2000Touring |
Lagt til d. 31-01-2010 15:03
|
Administrator Antall innlegg: 1322 Innmeldt: 16.09.07 |
Konklusjonen på hvor det lønte seg å kjøpe ting var helt feil. Kjøper alt på Walluth og Nesch.
BMWCCN # 948 1996 BMW Z3 1996 BMW Compact 2008 BMW F650GS |
|
|
2000Touring |
Lagt til d. 04-02-2010 22:03
|
Administrator Antall innlegg: 1322 Innmeldt: 16.09.07 |
Da er delene kommet tilbake fra sandblåsing. Går til pulverlakkering til søndagen. Må bare sveise litt til på traversen. Ikke uventet blåste sandblåseren hull et par steder. Mulig jeg skaffer meg en ny travers på sikt... Kostet meg 800kr for sandblåsingen, tror ikke det er noen upris. Alle deler er også bestilt fra Walloth, så som traversforinger, foringer for stabstag, ny bremseskjold og oppgradering til Tii-hjulsylindre+++ Redigert av 2000Touring den 04-02-2010 22:06 BMWCCN # 948 1996 BMW Z3 1996 BMW Compact 2008 BMW F650GS |
|
|
Espen02E30 |
Lagt til d. 04-02-2010 22:11
|
Medlem Antall innlegg: 239 Innmeldt: 15.10.08 |
Fint med mange bilder Skal i gang med akkurat det samme nå selv, bra du nevner ting som priser osv. Er spent på hva du gjør med bremser framme jeg da, vurdere denne løsningen selv. Mvh Espen M. ------------------------------------------------ - 1974 2002 bristolgrå Turbo Solgt! - 1971 2002 "div ekstra" Solgt. - 1 stk 2002 prosjekt Solgt - E91 M-sport, familiebilen. - E46 ESS 550 M3 . |
|
|
2000Touring |
Lagt til d. 04-02-2010 22:18
|
Administrator Antall innlegg: 1322 Innmeldt: 16.09.07 |
Skal ha følgende oppsett på bremsene foran: -Girling kalippere for ventilerte skiver. samme som Volvo 240-calippere -nav og hjullager fra 320 E21 og vent skiver fra 323i E21. Skal også montere Tii bremsecyl. Bak hjulsylindre med diameter 17,46mm - da har jeg samme specs som Tii bak. BMWCCN # 948 1996 BMW Z3 1996 BMW Compact 2008 BMW F650GS |
|
|
2000Touring |
Lagt til d. 15-02-2010 21:02
|
Administrator Antall innlegg: 1322 Innmeldt: 16.09.07 |
Da har jeg fått alle deler fra Walloth. Halvparten av delene er også kommet fra pulverlakkering, mangler travers og bærearmer bak. De kommer i denne uka. Da er det bare å montere igjen
BMWCCN # 948 1996 BMW Z3 1996 BMW Compact 2008 BMW F650GS |
|
|
2000Touring |
Lagt til d. 16-02-2010 22:48
|
Administrator Antall innlegg: 1322 Innmeldt: 16.09.07 |
Kan se ut som om det ikke blir montering av Eibach senkesett. Prøvde å montere det sammen, og fjøra ble for kort. Hadde håpet at det ikke skulle bli noe problem, men det ble det... Pokker! BMWCCN # 948 1996 BMW Z3 1996 BMW Compact 2008 BMW F650GS |
|
|
02-Oivind |
Lagt til d. 16-02-2010 23:41
|
Medlem Antall innlegg: 1466 Innmeldt: 20.02.06 |
2000Touring skrev: Kan se ut som om det ikke blir montering av Eibach senkesett. Prøvde å montere det sammen, og fjøra ble for kort. Hadde håpet at det ikke skulle bli noe problem, men det ble det... Pokker! Hvilke dempere bruker du da? Edit: Der oppdaget jeg hvilke dempere du bruker! Trodde disse gikk fint i sammen? Kanskje jeg får hjelpe deg av med de fjærene da! Redigert av 02-Oivind den 16-02-2010 23:45 Øivind Seielstad 1947 BMW 321 1969 BMW 2002 1952 BMW 340-2 solgt 1965 BMW 1800 solgt 1966 BMW 2000 hogd 1968 BMW 2000CS solgt 1969 BMW 2800 hogd 1970 BMW 1600-2 solgt 1972 BMW 1800 hogd 1973 BMW 1602 hogd 1973 BMW 2002 solgt 1974 BMW 2002 solgt 1975 BMW 2500A hogd 1977 BMW 3.0Si solgt |
|
|
2000Touring |
Lagt til d. 17-02-2010 06:30
|
Administrator Antall innlegg: 1322 Innmeldt: 16.09.07 |
02-Oivind skrev: 2000Touring skrev: Kan se ut som om det ikke blir montering av Eibach senkesett. Prøvde å montere det sammen, og fjøra ble for kort. Hadde håpet at det ikke skulle bli noe problem, men det ble det... Pokker! Hvilke dempere bruker du da? Edit: Der oppdaget jeg hvilke dempere du bruker! Trodde disse gikk fint i sammen? Kanskje jeg får hjelpe deg av med de fjærene da! Bruker som du sikkert fant ut Bilstein HD. Eibachfjørene senker 25mm. Det er ca 10mm for mye. De hadde sikkert blitt presset sammen når de hadde blitt montert på bilen, men er ikke noe glad i løse fjører når jeg jekker opp bilen Så da setter jeg på originale fjører sammen med Bilstein HD dempere, så får jeg vurdere hvordan det blir i sammen. Alternativt kan jeg jo kjøpe meg stivere fjører - målet mitt var tross alt ikke å senke bilen så mye. Mulig du kan få lov til å hjelpe meg å bli kvitt de BMWCCN # 948 1996 BMW Z3 1996 BMW Compact 2008 BMW F650GS |
|
|
02touring |
Lagt til d. 17-02-2010 07:31
|
Medlem Antall innlegg: 263 Innmeldt: 07.12.08 |
rart egentlig. jeg trur jeg har samme dempere som deg, og jeg har senka 50/50. jeg kunne jekke opp bilen, uten at fjørene løsna. når det gjelder hjulsylindrene bak, har ikke touringen og turboen samme? ettersom touringen har høyere laste evne. eller tar jeg helt feil der? ps gleder meg til flere bilder blir pent. stå på 2002 touring 74mod |
|
|
2000Touring |
Lagt til d. 17-02-2010 09:14
|
Administrator Antall innlegg: 1322 Innmeldt: 16.09.07 |
02touring skrev: rart egentlig. jeg trur jeg har samme dempere som deg, og jeg har senka 50/50. jeg kunne jekke opp bilen, uten at fjørene løsna. når det gjelder hjulsylindrene bak, har ikke touringen og turboen samme? ettersom touringen har høyere laste evne. eller tar jeg helt feil der? ps gleder meg til flere bilder blir pent. stå på Sikker på at du ikke har sprint dempere? Har du Bilstein nummerene på demperene? Skal se på det en gang til før jeg konkluderer her... 2000 Touring har Ø=15,87mm hjulsylinder, Tii har Ø=17,41mm(tror jeg det var) Turboen har 250mm bremser i stedenfor 230mm bremser. Turbo har Ø=22,20mm hjulsylinder. Flere bilder kommer etterhvert Redigert av 2000Touring den 17-02-2010 09:14 BMWCCN # 948 1996 BMW Z3 1996 BMW Compact 2008 BMW F650GS |
|
|
morten |
Lagt til d. 17-02-2010 20:54
|
Medlem Antall innlegg: 110 Innmeldt: 26.02.06 |
Jeg fikk også problemer med løse fjærer på mine Bilstein dempere. Jeg har H&R fjærer. Løste det ved å korte inn demperen 5cm. *Livet er for kort til å kjøre Toyota* 81 BMW 323i 01 Volvo XC70 94 Volvo 945 |
|
|
Hauso |
Lagt til d. 20-02-2010 16:31
|
Medlem Antall innlegg: 472 Innmeldt: 13.10.09 |
Naar du/dere fjerna demperne i fjerbein foran - satt de som bare det da? Og fjerner dere alt i fjaerbeinet, saann at det bare er selve beinet igjen, og ingenting oppi der? Kunne vaer nyttig med noen bilder der, da jeg holder paa med det samme selv. Takker
-98 Peugeot 406 stv! -89 e30 316i - Spiker... -72 2002 Touring - Finværsbil Tlf: 92882462 |
|
|
2000Touring |
Lagt til d. 20-02-2010 20:17
|
Administrator Antall innlegg: 1322 Innmeldt: 16.09.07 |
Hauso skrev: Naar du/dere fjerna demperne i fjerbein foran - satt de som bare det da? Og fjerner dere alt i fjaerbeinet, saann at det bare er selve beinet igjen, og ingenting oppi der? Kunne vaer nyttig med noen bilder der, da jeg holder paa med det samme selv. Takker Bilde av fjørbein uten demper: 2000Touring la ved følgende bilde: [173.47kB] BMWCCN # 948 1996 BMW Z3 1996 BMW Compact 2008 BMW F650GS |
|
|
2000Touring |
Lagt til d. 20-02-2010 20:19
|
Administrator Antall innlegg: 1322 Innmeldt: 16.09.07 |
Da er delene kommet tilbake fra pulverlakkering - det blir jo bare skikkelig bra! Alle delene ser ut som nye
2000Touring la ved følgende bilde: [179.68kB] BMWCCN # 948 1996 BMW Z3 1996 BMW Compact 2008 BMW F650GS |
|
|
jaas |
Lagt til d. 20-02-2010 21:10
|
Medlem Antall innlegg: 311 Innmeldt: 09.12.09 |
Fått gjort det samme på min e21,og resultatet er fantastisk..og pulverlakken er sterk!!..
Jås 1981 316 godkjent med s14b23 2009 318d e91, konebil 2010 320d coupe,arbeidsbil |
|
|
2000Touring |
Lagt til d. 20-02-2010 21:40
|
Administrator Antall innlegg: 1322 Innmeldt: 16.09.07 |
morten skrev: Jeg fikk også problemer med løse fjærer på mine Bilstein dempere. Jeg har H&R fjærer. Løste det ved å korte inn demperen 5cm. Hvor mye senket H&R fjørene? Hvordan fikk du kortet demperen, og hva kostet det? BMWCCN # 948 1996 BMW Z3 1996 BMW Compact 2008 BMW F650GS |
|
|
morten |
Lagt til d. 20-02-2010 21:52
|
Medlem Antall innlegg: 110 Innmeldt: 26.02.06 |
Tror de skal senke 45mm. Har ikke satt sammen bilen enda så jeg vet ikke hvordan høyden blir. Innmaten på demperne er festet med et skrudd lokk i bunnen. Dette lokket ble fjernet og den stanga som det lokket er festet i ble dreid av. Dette gjør at den bevegelige delen av demperen blir kortere.Har ikke sett prosessen selv så er ikke helt sikker på hvordan ting ser ut. Kjenner en som kjenner en som er dreier. Tror jeg betalte 500 kr for det. Har gjort samme prosess som deg med understellet. Pulverlakkering er absolutt verdt pengene. Kjøpte også alt av bolter,skruer,muttere og skiver nytt og originalt. Det gjorde det lille ekstra på finishen. *Livet er for kort til å kjøre Toyota* 81 BMW 323i 01 Volvo XC70 94 Volvo 945 |
|
|
Hauso |
Lagt til d. 21-02-2010 17:56
|
Medlem Antall innlegg: 472 Innmeldt: 13.10.09 |
ja, akkurat sånn jeg trodde det skulle være I mitt ene fjærbein er det en hylse inni der igjen.. den går fader meg ikke ut. har borra ett 10mm hull og flere 4mm hull i bunn av fjærbeinet, og slått som en mann, med dòr, men ikke snakk om at det skal rikke seg Noen tips eller? Kan slenge ut et bilde av det i kveld
-98 Peugeot 406 stv! -89 e30 316i - Spiker... -72 2002 Touring - Finværsbil Tlf: 92882462 |
|
Gå til forum: |