Logg inn

Brukernavn

Passord



Glemt passordet?
Få nytt ved å klikke her.

Navigasjon

· Diskusjonsforum
· Bildegalleri

Brukere online

· Gjester online: 4

· Medlemmer online: 0

· Antall medlemmer: 325
· Siste medlem: KarlJohanD

Replikkboks

Du må logge inn for å skrive her.

3stk02
14/09/2023 10:27
Hva går en sportsgirboks getrag med 1 bak til storsekser for om dagen ?

02-Haakon
19/01/2023 08:33
Noen som har et høyre blinklys til 02 å selge?

02KNUT
20/11/2022 21:02
Hei.Er det noen som har baksete til 02 som de kan selge,eller ev.bare bakseterygg.

Rune M2-touring
19/09/2022 12:51
Er det noen her inne som har bil med S50B32 motor? Jeg har en motorstyring som jeg gjerne skulle ha funksjonstestet.

3stk02
25/12/2021 12:26
God jul.

02dag
02/08/2021 13:38
Er det noen som har felger som er 15x7 ET25 på sin bil. Hvilken dekkdimensjon og om det er noen problemer med dette?

02dag
28/01/2021 22:56
Er det noen som har en gammel utbrukt front liggende og slenger? Trenger 30cm av den øverste kanten som flukter med radiatoren.

Morten 2002
03/01/2021 12:02
Hei. Har noen der ute erfaring med deler til 02 ( teppe) fra et firma som kaller seg ONLY O2? Dem har en grei pris på teppe men er skeptisk til kvaliteten. Eller hva anbefaler dere. Mvh Morten 2002

02KNUT
01/11/2020 09:28
Hei.Er det noen som har bøyler(5 stk) til taktrekk til overs til salgs/ev bytte i noe annet?Ring 90780346

02tiiMykj
23/07/2020 19:27
hei hvor holder du til kunne være interessert i no deler

JE
19/06/2020 18:36
Noen som har en org vannpumpe til 02 liggende å slenge? eneste krav er at flensen til reimskiva er rett.

alfi1600-2
09/03/2020 12:44
Nokon som har eit godt forslag til plass ein kan få tak i varmeapparat til 1970 modell 1600-2?

Thomas
02/02/2020 21:17
For en flott dag og dato Grin 02.02.2020 Cool

Torleif
21/12/2019 18:59
God jul og godt nyttår Smile

DB47684
10/04/2019 13:27
Hei, Jeg har ikke egen delefilm, men tror at det delenummeret er en tidlig hovedsylinder for en-krets system? Ev. om det går an å se på den hvor mange uttak det er på siden og bunn av den?

e12535i
10/04/2019 07:33
Hei. Ser ut til at jeg ikke har rep-sett til 20,64mm pumpe, men antagelig (må sjekke) ei ny hovedpumpe til 1600ti/2002, nr. 34314750055, om den kan brukes.

DB47684
06/04/2019 10:59
Hei, er det noen som kan ha liggende overhalingssett til hovedsylinder bremse? 20,64mm. Delenummer: 34311113655.

DB47684
28/03/2019 13:39
Det høres bra ut, mange trivelige mennesker og mye nyttig kunnskap på dette forumet,så det hadde vært flott å få litt liv her igjen

2002turbo
25/03/2019 23:50
Joda, nå skal vi forsøke å blåse litt liv i det igjen :-)

JE
15/03/2019 20:18
kikker innom til tider, men siden man ikke har noen 02 lenger så blir det ikke bidratt med stort på fora lenger. (har to prosjekt tråder på Bimmers.no, en e30 og en e46) Er vel ikke til å stikke

Siste artikler

· Nasjonal Motordag
· Hvem er vi

Viser tråd

 Skriv ut tråd
Weber 45 i e21
tepe
jeg har bestillt grenrør fra ireland engineering + tii fordeler uten vakumstyring da vakumstyringen funker dårlig på doble webere
Terje P.


71 chamonix 2002 frankenbimmer rat prosjekt
75 mintgrun 1802 original prosjekt
72 arctic blau touring rep objekt solgt
72 inca touring restaurert 2010-14
solgt
72 verona 1602 bruksveteran solgt
 
jaas
Hei,takker for svar..Smile Har vacuumfordeler,men vacumet er utkobla. Kan jo muligens være den som kødder...
Har ikke grenrør enda,kan det være noe så enkelt som gjør det? Mye må du gi hos ireland for et grenrør?
Jeg får trøbbel med å bytte til tii-foredeler da kammen min forutsetter fordeler som går mot klokka...
Jås

1981 316 godkjent med s14b23
2009 318d e91, konebil
2010 320d coupe,arbeidsbil
 
Hauso
Uten at jeg vet det, så kan det hende at det kan bli for mye motstand i eksosen hvis du har org manifold, og org eksos videre bakover. Men Hvis Webre ikker er noe glade i vakumfordelere, så kan det jo være det ogSmile Grenrør er et "must" når du trimmer, så det gjør på en måte ikke noe å kjøpe et. Eneste er at det koster... Men har du større ventiler enn, og porta eksos/innsug, kan det jo hende det er manifolden som bremser eksosen, da disse orginalt er små på m10.
-98 Peugeot 406 stv! Grin
-89 e30 316i - Spiker...
-72 2002 Touring - Finværsbil

Tlf: 92882462
 
geirm
Om motoren din er skrudd riktig sammen, kammen satt rett, ingen pakninger som er snudd feil vei (eksos) og den er noenlunde tett så skal dette gå som fjordane blåner.

Mitt tips er at du får for mye fortenning når vektene i tennhuset ditt har slått helt ut. Prøv å gi den mindre statisk fortenning og prøv igjen.


Geir...
BMWCCN medlem # 424

75 2002 Schnitzer 16V prosjekt gatebil
70 2002 App. K race car
 
tepe
hvis du ikke har modifisert fordeleren så får du for mye fortenning mener å ha lest her at du kan sette på noen slangebiter på stopperne til sentrifugalvektene i fordeleren

se denne linken som 02 ronny viste til der er mye matnyttig

http://www.dvandr...
Redigert av tepe den 20-04-2010 19:41
Terje P.


71 chamonix 2002 frankenbimmer rat prosjekt
75 mintgrun 1802 original prosjekt
72 arctic blau touring rep objekt solgt
72 inca touring restaurert 2010-14
solgt
72 verona 1602 bruksveteran solgt
 
jaas
geirm skrev:
Om motoren din er skrudd riktig sammen, kammen satt rett, ingen pakninger som er snudd feil vei (eksos) og den er noenlunde tett så skal dette gå som fjordane blåner.

Mitt tips er at du får for mye fortenning når vektene i tennhuset ditt har slått helt ut. Prøv å gi den mindre statisk fortenning og prøv igjen.


Geir...


Skal være rett satt sammen,og kammen er ny,laget av kmcams. Pakninger er rett vei,eneste er om den bremser i eksosmanifolden,den er original...skal ha grenrør,men trodde ikke det skulle ha så mye å si at den butter på 5000 omdr.

Har prøvd å stille tenninga lavere,men da går den dårligere over hele registeret,nå står den på ca 15-17 og synes det fungerer greit. prøvde 12 grader,og da brukte bilen 5,1 sekund fra 60 til 95,justerte opp til ca 17 og da brukte den 3,9 fra 60 til 98....

Holder på å klikke av slike problemer!!!
Jås

1981 316 godkjent med s14b23
2009 318d e91, konebil
2010 320d coupe,arbeidsbil
 
jaas
tepe skrev:
hvis du ikke har modifisert fordeleren så får du for mye fortenning mener å ha lest her at du kan sette på noen slangebiter på stopperne til sentrifugalvektene i fordeleren

se denne linken som 02 ronny viste til der er mye matnyttig

http://www.dvandr...


Den sida kan jeg snart utenat,har lest MYE der....Smile
Bare synd jeg ikke finner utav det likevel.. ifølge den sida burde jeg hatt f2 eller f16 e-rør,men pedersen mener at f9 er passelig...noen innspill om det noen? Ellers følger jeg jo oppsettet til dave ganske bra..
Jås

1981 316 godkjent med s14b23
2009 318d e91, konebil
2010 320d coupe,arbeidsbil
 
Rune M2-touring
Tror jeg ville satt på stoppere på sentrifugalvektene før videre testing. Tii og ti fordeler har kun 16 grader advance på vektene. Jeg hadde lignende problemer med min trimmede tii (316 grader kam, CR 11.5:1, separatspjeld etc) som jeg hadde justert med tenningslampe. Den kuttet og fusket på turtall. Det ble ikke noe fart i denne motoren før Kaspersen hadde justert den opp på vesentlig høyere tenning. Anbefaler deg å legge vekk tenningslampa, og justere ute på landeveien som beskrevet tidligere i tråden.

Her er en link til Weber bestykning som jeg fant på den svenske 02 tavlan:

http://www.spsolu...text=weber
Rune Kvamme
'72 2000 touring (S14 2.3 Godkjent B.T) x
'76 1502 x
'96 525 tdsA x
'77 Porsche 911 S
(3.6 konvertering, lang tids prosjekt,
backdating til -73 RS)
'00 530 td
'99 Z3 Coupe 2.8
 
http://www.bmwccn.no/hjemmesider/Hjemmeside.aspx?Id=203
jaas
Rune M2-touring skrev:
Tror jeg ville satt på stoppere på sentrifugalvektene før videre testing. Tii og ti fordeler har kun 16 grader advance på vektene. Jeg hadde lignende problemer med min trimmede tii (316 grader kam, CR 11.5:1, separatspjeld etc) som jeg hadde justert med tenningslampe. Den kuttet og fusket på turtall. Det ble ikke noe fart i denne motoren før Kaspersen hadde justert den opp på vesentlig høyere tenning. Anbefaler deg å legge vekk tenningslampa, og justere ute på landeveien som beskrevet tidligere i tråden.

Her er en link til Weber bestykning som jeg fant på den svenske 02 tavlan:

http://www.spsolu...text=weber


Ok,ser at min kan gi opptil 30 grader,så da skal denne reduserest og se om det hjelper...Smile
Jås

1981 316 godkjent med s14b23
2009 318d e91, konebil
2010 320d coupe,arbeidsbil
 
jaas
Dette blir visst en akt i flere deler...jæklig med masing her..

Tok ut fordeleren idag,og oppdaget en slakke på ca 3 mm opp og ned. Tenkte at YES,nå skal det bli slutt på trøbbelet. Shimsa opp slakken med shims fra andre fordelere,og satte på slangebiter på stopperne slik at den får bare halvparten av sentrifugalutslaget. Ut og teste,men ikke pokker om jeg får den til å dra noe særlg over 5500. Har justert tenning både hit og dit for å teste,og mister bare effekt på middelturtall uten å få noe særlig på topppen...

Blir meget glad for flere tips!!Smile
Jås

1981 316 godkjent med s14b23
2009 318d e91, konebil
2010 320d coupe,arbeidsbil
 
Hauso
Du er en vanskelig mann å hjelpe.. Men har du hørt med Kaspersen? Kanskje han vet noe? Han driver jo med mye rart om disse bilene, og har sikkert mer peiling enn mange herSmile Du kan jo ringe han å høre 92818129.
-98 Peugeot 406 stv! Grin
-89 e30 316i - Spiker...
-72 2002 Touring - Finværsbil

Tlf: 92882462
 
jaas
Prøver å ikke være vanskelig da,mener selv det er motoren min som er vanskelig...Wink Er sikkert bare en idiotisk ting,gjelder bare å finne den..

Kaspersen,hvem er det?
Jås

1981 316 godkjent med s14b23
2009 318d e91, konebil
2010 320d coupe,arbeidsbil
 
tepe
hmm kansje du skulle prøve å måle mottrykket i eksosen din
det går an å borre et hull i eksosmanifolden sette inn en messingnippel med et kobberrør til en mekanisk turbotrykkmåler. har du mer enn 0,5 bar mottrykk må du gjøre noe med eksosen. med grenrør og 2" eksos får du det ned i 0,2
kansje ikke så kult med hull i manifoilen men det går jo an å sette inn en blindplugg etterpå
om dette er løsningen på ditt problem vet jeg ikke, men skal du ha masse luft inn FORT
(høyt turtall) må du bli kvitt den like fort når den er brukt...Smile
Terje P.


71 chamonix 2002 frankenbimmer rat prosjekt
75 mintgrun 1802 original prosjekt
72 arctic blau touring rep objekt solgt
72 inca touring restaurert 2010-14
solgt
72 verona 1602 bruksveteran solgt
 
02-Oivind
Har ikke noe tro på at eksosmanifolden er synderen, hvis det ikke er tett noen steder. I sine glansdager ble det jo kjørt med originalmanifold uten problemer. Eksospakninger feil vei, er blitt nevnt ser jeg, en klassisk feil som mange har gått på!
Øivind Seielstad

1947 BMW 321
1969 BMW 2002

1952 BMW 340-2 solgt
1965 BMW 1800 solgt
1966 BMW 2000 hogd
1968 BMW 2000CS solgt
1969 BMW 2800 hogd
1970 BMW 1600-2 solgt
1972 BMW 1800 hogd
1973 BMW 1602 hogd
1973 BMW 2002 solgt
1974 BMW 2002 solgt
1975 BMW 2500A hogd
1977 BMW 3.0Si solgt
 
Hauso
Kai Kaspersen. Holder til i ytre enebakk. Driver Kaspersen 02-center.. Artig skrue, kjøpt en råtten bil av hanSmile Mindre råtten nå, men tror han kan en del om en del ting. verdt å høre hvertfall. Send han en sms om hva det gjelder, så ringer han deg oppSmile
-98 Peugeot 406 stv! Grin
-89 e30 316i - Spiker...
-72 2002 Touring - Finværsbil

Tlf: 92882462
 
jaas
02-Oivind skrev:
Har ikke noe tro på at eksosmanifolden er synderen, hvis det ikke er tett noen steder. I sine glansdager ble det jo kjørt med originalmanifold uten problemer. Eksospakninger feil vei, er blitt nevnt ser jeg, en klassisk feil som mange har gått på!


Skal sjekke for å være 100% sikker..Smile
Hvordan kan jeg sjekke at kammen står slik den skal stå,altså at den ikke er feilprodusert eller noe? Innstillinga på kjedet er i boks...
Jås

1981 316 godkjent med s14b23
2009 318d e91, konebil
2010 320d coupe,arbeidsbil
 
Thomas
Kai Kaspersen vil jeg råde alle til å holde seg langt unna. Mye svindel der i gården. Har lurt undertegnede med fler for tusen vis av kroner. Han skal ikke anbefales av 02 Classic. Frown
Redigert av Thomas den 22-04-2010 21:36
Thomas E. Møller
epost: thomoell@online.no
 
Rune M2-touring
Hvordan kan jeg sjekke at kammen står slik den skal stå,altså at den ikke er feilprodusert eller noe? Innstillinga på kjedet er i boks...


Hvis du skal ha helt nøyaktig innstilling av kam må du ha justerbart drev, og bruke måleur på kammen. Men hvis du følger anvisninger i rep manual skal det ikke være noe problem å få dette riktig. Har du sjekket om tenningsmerker stemmer med TDC? Hvis styrehylse på veiv mangler, går det an å sette på svinghjulet feil. Sjekkes med et tynt skrujern gjennom plugghull. Drei motoren forsiktig rundt, og sjekk når stempel på sylinder nr 1 er på topp.
Rune Kvamme
'72 2000 touring (S14 2.3 Godkjent B.T) x
'76 1502 x
'96 525 tdsA x
'77 Porsche 911 S
(3.6 konvertering, lang tids prosjekt,
backdating til -73 RS)
'00 530 td
'99 Z3 Coupe 2.8
 
http://www.bmwccn.no/hjemmesider/Hjemmeside.aspx?Id=203
jaas
Rune M2-touring skrev:
Hvordan kan jeg sjekke at kammen står slik den skal stå,altså at den ikke er feilprodusert eller noe? Innstillinga på kjedet er i boks...


Hvis du skal ha helt nøyaktig innstilling av kam må du ha justerbart drev, og bruke måleur på kammen. Men hvis du følger anvisninger i rep manual skal det ikke være noe problem å få dette riktig. Har du sjekket om tenningsmerker stemmer med TDC? Hvis styrehylse på veiv mangler, går det an å sette på svinghjulet feil. Sjekkes med et tynt skrujern gjennom plugghull. Drei motoren forsiktig rundt, og sjekk når stempel på sylinder nr 1 er på topp.


Når merket på reimhjulet er rett så viser halve ot på svinghjulet. Er det streken ved siden av ot som skal være på merket,eller er det rett slik det er nå? Merker på reimhjul og kam stemmer vertfll overens,
Forsto det slik i boka at en skulle stille etter reimhjulet og kammen.
Jås

1981 316 godkjent med s14b23
2009 318d e91, konebil
2010 320d coupe,arbeidsbil
 
Hauso
Thomas skrev:
Kai Kaspersen vil jeg råde alle til å holde seg langt unna. Mye svindel der i gården. Har lurt undertegnede med fler for tusen vis av koner. Han skal ikke anbefales av 02 Classic. Frown


Da beklager jeg det thomas. Synes egentlig han er en dått sjøl, men tenkte kanskje han kunne hjelpe. Da vet vi detWink
-98 Peugeot 406 stv! Grin
-89 e30 316i - Spiker...
-72 2002 Touring - Finværsbil

Tlf: 92882462
 
Gå til forum:
Generert på: 0.12 sekunder
23,586,990 Unike besøk