Logg inn

Brukernavn

Passord



Glemt passordet?
Få nytt ved å klikke her.

Navigasjon

· Diskusjonsforum
· Bildegalleri

Brukere online

· Gjester online: 4

· Medlemmer online: 0

· Antall medlemmer: 325
· Siste medlem: KarlJohanD

Replikkboks

Du må logge inn for å skrive her.

3stk02
14/09/2023 10:27
Hva går en sportsgirboks getrag med 1 bak til storsekser for om dagen ?

02-Haakon
19/01/2023 08:33
Noen som har et høyre blinklys til 02 å selge?

02KNUT
20/11/2022 21:02
Hei.Er det noen som har baksete til 02 som de kan selge,eller ev.bare bakseterygg.

Rune M2-touring
19/09/2022 12:51
Er det noen her inne som har bil med S50B32 motor? Jeg har en motorstyring som jeg gjerne skulle ha funksjonstestet.

3stk02
25/12/2021 12:26
God jul.

02dag
02/08/2021 13:38
Er det noen som har felger som er 15x7 ET25 på sin bil. Hvilken dekkdimensjon og om det er noen problemer med dette?

02dag
28/01/2021 22:56
Er det noen som har en gammel utbrukt front liggende og slenger? Trenger 30cm av den øverste kanten som flukter med radiatoren.

Morten 2002
03/01/2021 12:02
Hei. Har noen der ute erfaring med deler til 02 ( teppe) fra et firma som kaller seg ONLY O2? Dem har en grei pris på teppe men er skeptisk til kvaliteten. Eller hva anbefaler dere. Mvh Morten 2002

02KNUT
01/11/2020 09:28
Hei.Er det noen som har bøyler(5 stk) til taktrekk til overs til salgs/ev bytte i noe annet?Ring 90780346

02tiiMykj
23/07/2020 19:27
hei hvor holder du til kunne være interessert i no deler

JE
19/06/2020 18:36
Noen som har en org vannpumpe til 02 liggende å slenge? eneste krav er at flensen til reimskiva er rett.

alfi1600-2
09/03/2020 12:44
Nokon som har eit godt forslag til plass ein kan få tak i varmeapparat til 1970 modell 1600-2?

Thomas
02/02/2020 21:17
For en flott dag og dato Grin 02.02.2020 Cool

Torleif
21/12/2019 18:59
God jul og godt nyttår Smile

DB47684
10/04/2019 13:27
Hei, Jeg har ikke egen delefilm, men tror at det delenummeret er en tidlig hovedsylinder for en-krets system? Ev. om det går an å se på den hvor mange uttak det er på siden og bunn av den?

e12535i
10/04/2019 07:33
Hei. Ser ut til at jeg ikke har rep-sett til 20,64mm pumpe, men antagelig (må sjekke) ei ny hovedpumpe til 1600ti/2002, nr. 34314750055, om den kan brukes.

DB47684
06/04/2019 10:59
Hei, er det noen som kan ha liggende overhalingssett til hovedsylinder bremse? 20,64mm. Delenummer: 34311113655.

DB47684
28/03/2019 13:39
Det høres bra ut, mange trivelige mennesker og mye nyttig kunnskap på dette forumet,så det hadde vært flott å få litt liv her igjen

2002turbo
25/03/2019 23:50
Joda, nå skal vi forsøke å blåse litt liv i det igjen :-)

JE
15/03/2019 20:18
kikker innom til tider, men siden man ikke har noen 02 lenger så blir det ikke bidratt med stort på fora lenger. (har to prosjekt tråder på Bimmers.no, en e30 og en e46) Er vel ikke til å stikke

Siste artikler

· Nasjonal Motordag
· Hvem er vi

Viser tråd

 Skriv ut tråd
Varme i 02'en+el.vifte
Johnny Pettersen
Har det siste tiden vært plaget av at varmen fra varmeapparatet har blitt dårligere på bruks 02'en.Normalt da registre gror igjen etterhvert.
Har nå kjøpt ny radiator,register i varme apparat og vifte.
Jeg kjørte 02 mens de var nye og vet at varme apparatet ikke har vært det aller beste selv når de var nye.Her er det ofte -20 på vinteren.

Spørsmål 1: Jeg tror det er en designfeil i varmesystemet med for dårlig sirkulasjon. Er det noen som har prøvd og montere en ekstra sirkulasjons pumpe ala' F.eks E30 mellom motor og varme apparatet.
Dugging på siderutene er også ett 02 problem.
Noen forslag til bedre ventilasjon i kupe'en
uten og åpne trekant vinduet. Min bil er uten lekkasjer og tørr innvendig.

Spørsmål 2: Noen forslag til hvilken bil man kan ta elektrisk vifte fra for og montere foran radiator, samt optimal plassering av temp giver for denne.
Redigert av Johnny Pettersen den 26-01-2007 09:02
 
Rune M2-touring
Tror nok at manglende varme må skrive seg fra dårlig sirkulasjon kombinert med lav kapasitet på varmeapparatregister. Det skal jo være rikelig varme å ta av hvis termostat fungerer som den skal.

Elektrisk vifte finner du sikkert hos høggern på en eller annen "gnagerbil" som har montert motoren feil vei.Wink

Optimal plassering av giver for vifte er nedre tank på radiator. Det er først når temperaturen på utløpet fra radiator blir høy, denne skal starte. Anbefaler å bruke rele på dette.
Rune Kvamme
'72 2000 touring (S14 2.3 Godkjent B.T) x
'76 1502 x
'96 525 tdsA x
'77 Porsche 911 S
(3.6 konvertering, lang tids prosjekt,
backdating til -73 RS)
'00 530 td
'99 Z3 Coupe 2.8
 
http://www.bmwccn.no/hjemmesider/Hjemmeside.aspx?Id=203
Johnny Pettersen
Hvis du leser innlegget så ser du kanskje at det ikke er vifta som er problemet.02 sine viftelager er laget av selvsmørende nylon,det er først når de er helt utslitt at de begynner å skrike.man kan smøre lageret for og bli kvitt lyden men vifta bør skifte uansett når det er kommet så langt.


Til Rune: Tror egentlig at problemet med 02 er sirkulasjonen. Hvis man sammenligner areal på varme registeret så er jo det forsåvidt ikke noe særlig mindre enn på f.eks Granada og de er jo veldig varme
Bilen er normal på temperatur. Kan også være at kupe'en er for tett så lufta ikke blir byttet ut.
Vet at det blir så bra som det kan bli når man bytter register men det hadde vært moro med isfrie side ruter i -20 også.
Redigert av Johnny Pettersen den 27-01-2007 09:03
 
02dag
På min var det lite varme fra varmeapparatet så jeg tror at registeret hadde grodd igjen. Prøvde flere forskjellige ting for å få dette bra, blant annet kaustisk soda, men ingenting hjalp. Det var ikke før litt senere at jeg av en eller annen grunn fant ut at jeg skulle prøve holsts radiatorrens, som fås på de fleste bensinstasjoner, og etter det så ble det virkelig fart i sakene. Varmeapparatet virket plutselig veldig bra.

Slo dessverre opp en lekkasje i radiatoren, men den var da moden for utskifting allikevel. Satte også inn en termostat som holdt noen grader høyere om vinteren og kunne faktisk da oppleve å skru ned temperaturen i kupeen enda det var ti-femten blå ute.
1968 2002 på skilter juli 2016
 
Johnny Pettersen
Nå bytter jeg radiatoren,varme register og vifta så det skal bli moro og se hvordan det blir. Varme vifta var egentlig ikke verst men det skrek litt i lagre innimellom så jeg valgte og bytte samtidig når det er så mye arbeid med hele varme apparat huset ut og inn.

Som du sier så tror jeg radiator rens tar veldig hardt på en gammel radiator med påfølgende fare for lekkasjer. I mange tifeller med grodde radiatorer så blir de faktisk ikke noe bedre etter behandling heller.

Men ennå tror jeg at sirkulasjonen er dårlig.BMW byttet jo rørstuss ut fra topp og samtidig varmeapparat krana fra 15mm på tidlige 02 til 18mm på senere modeller.
Redigert av Johnny Pettersen den 27-01-2007 20:11
 
02dag
Både rørstussen og ventilen kan sikkert byttes til noe større enn det også, men da blir det vel noe uoriginalt man må ha. Uansett så blir ikke gjennomstrømningen noe bedre enn det diameteren til den minste delen tillater, og det er nok i registeret eller det lange returrøret som ligger langs blokka under forgasseren. Dette er et veldig tynt rør.
1968 2002 på skilter juli 2016
 
oyvind
Biler fra 1966 har ikke større kapasitet så alle spec rundt dette må huske att det ble montert ekstra varme apparat i gamle biler så hvis det skal være som biler i dag må man bygge om men var det meningen med en gammel bil ??????????????????
Øyvind Nicolaysen
74 bmw 2002
82 bmw 316 1.8 orginal ( solgt )
85 bmw 518 1.8 i orginal (solgt)
73 bmw 3.0 si (solgt)
69 bmw 2002 (solgt)
73 bmw 2500 (solgt)
 
02dag
Det er vel greit å slippe å fryse unødvendig, hvis man har en 02 som bruksbil. Det er tross alt en 2liters motor og den genererer masse varme. Hvis man da med noen små modifikasjoner kan få dette til, kan jeg ikke se at det gjør så mye.
1968 2002 på skilter juli 2016
 
oyvind
Varme i motoren kan du jo regulere med termostaten men registret i varme apparatet har begrensning så veldig stort valg har du ikke hvis ikke du monterer ekstra apparat og det er ikke lett uten å foringe bilen 02 som bruksbil om vinteren er ikke noen varm opplevelse orginalt er denne bilen dårlig isolert så du kan jo isolere litt bedre kanskje det hjelper Lykke til!
Øyvind Nicolaysen
74 bmw 2002
82 bmw 316 1.8 orginal ( solgt )
85 bmw 518 1.8 i orginal (solgt)
73 bmw 3.0 si (solgt)
69 bmw 2002 (solgt)
73 bmw 2500 (solgt)
 
02-turbo
Webasto.... Ebersprecher...... Weber...... Plenty av bensindrevne dertil egnede varmeapparat i luftavkjølte folkevogner rundt om kring....??? Anyone...???
Roterende sotvifte = Futt i strikken....

Motorer uten turbo, SUGER....!!!!


Hadde -75 2002 m/sotviftebefengt S-14/M10
klonet maskinist. (m/Turbo)

Har nå solgt -73 2002 Orginal.
 
Johnny Pettersen
Man får se hvor bra det blir når man bytter alt, bedre enn det var blir det uansett. Uansett blir hele fronten lakkert utv/innv,nytt panser.
nye klistremerker,alle kabel klips , ny isolasjon på torpedo etc. Prøver også ut ett modifisert motorfeste hvor jeg har montert inn en motordemper fra E21. Motoren er merkbart stødigere i motorfestene med dette.
 
Gå til forum:
Generert på: 0.07 sekunder
23,578,509 Unike besøk