Logg inn

Brukernavn

Passord



Glemt passordet?
Få nytt ved å klikke her.

Navigasjon

· Diskusjonsforum
· Bildegalleri

Brukere online

· Gjester online: 2

· Medlemmer online: 0

· Antall medlemmer: 325
· Siste medlem: KarlJohanD

Forumtråder

Siste tråder
· BMW 2002 Baurcab
· Bytte av Forgassere.
· Bakrute NK 1800 ø.k.
· 15x7 ET25
· Kjølesplitter til e...
Mest aktive tråder
· bmw 2000 touring ... [314]
· Bristolgrå 2002,... [296]
· T 7002 [270]
· Hauso's 02 Tourin... [187]
· Renovrering av ti... [174]

Replikkboks

Du må logge inn for å skrive her.

3stk02
14/09/2023 10:27
Hva går en sportsgirboks getrag med 1 bak til storsekser for om dagen ?

02-Haakon
19/01/2023 08:33
Noen som har et høyre blinklys til 02 å selge?

02KNUT
20/11/2022 21:02
Hei.Er det noen som har baksete til 02 som de kan selge,eller ev.bare bakseterygg.

Rune M2-touring
19/09/2022 12:51
Er det noen her inne som har bil med S50B32 motor? Jeg har en motorstyring som jeg gjerne skulle ha funksjonstestet.

3stk02
25/12/2021 12:26
God jul.

02dag
02/08/2021 13:38
Er det noen som har felger som er 15x7 ET25 på sin bil. Hvilken dekkdimensjon og om det er noen problemer med dette?

02dag
28/01/2021 22:56
Er det noen som har en gammel utbrukt front liggende og slenger? Trenger 30cm av den øverste kanten som flukter med radiatoren.

Morten 2002
03/01/2021 12:02
Hei. Har noen der ute erfaring med deler til 02 ( teppe) fra et firma som kaller seg ONLY O2? Dem har en grei pris på teppe men er skeptisk til kvaliteten. Eller hva anbefaler dere. Mvh Morten 2002

02KNUT
01/11/2020 09:28
Hei.Er det noen som har bøyler(5 stk) til taktrekk til overs til salgs/ev bytte i noe annet?Ring 90780346

02tiiMykj
23/07/2020 19:27
hei hvor holder du til kunne være interessert i no deler

JE
19/06/2020 18:36
Noen som har en org vannpumpe til 02 liggende å slenge? eneste krav er at flensen til reimskiva er rett.

alfi1600-2
09/03/2020 12:44
Nokon som har eit godt forslag til plass ein kan få tak i varmeapparat til 1970 modell 1600-2?

Thomas
02/02/2020 21:17
For en flott dag og dato Grin 02.02.2020 Cool

Torleif
21/12/2019 18:59
God jul og godt nyttår Smile

DB47684
10/04/2019 13:27
Hei, Jeg har ikke egen delefilm, men tror at det delenummeret er en tidlig hovedsylinder for en-krets system? Ev. om det går an å se på den hvor mange uttak det er på siden og bunn av den?

e12535i
10/04/2019 07:33
Hei. Ser ut til at jeg ikke har rep-sett til 20,64mm pumpe, men antagelig (må sjekke) ei ny hovedpumpe til 1600ti/2002, nr. 34314750055, om den kan brukes.

DB47684
06/04/2019 10:59
Hei, er det noen som kan ha liggende overhalingssett til hovedsylinder bremse? 20,64mm. Delenummer: 34311113655.

DB47684
28/03/2019 13:39
Det høres bra ut, mange trivelige mennesker og mye nyttig kunnskap på dette forumet,så det hadde vært flott å få litt liv her igjen

2002turbo
25/03/2019 23:50
Joda, nå skal vi forsøke å blåse litt liv i det igjen :-)

JE
15/03/2019 20:18
kikker innom til tider, men siden man ikke har noen 02 lenger så blir det ikke bidratt med stort på fora lenger. (har to prosjekt tråder på Bimmers.no, en e30 og en e46) Er vel ikke til å stikke

Siste artikler

· Nasjonal Motordag
· Hvem er vi

Viser tråd

BMW 02/Classic » KJØP OG SALG » DELER KJØPES
 Skriv ut tråd
Ø.K. Getrag 260 5trinns til M10
steinsus
Ja som tittelen sier ønsker jeg å kjøpe en Getrag 260 5trinns til M10.

Om jeg ikke tar helt feil etter å ha lest litt rundt om så er det den kassa som tåler opptil ca 300hk, og som har 1:1 på 4de gear og som samtidig ikke er for stor, slik at det går å få den inn i en 02.

Utifra hva jeg har forstått skal denne ha kommet til M20 og M30 også men det er vel bare den til M30 som bør passe på en M10. Fint om dere som har mer kontroll på dette retter meg om det her er feil.

Har sikkert noe som kan byttes i om ønskelig eller penger eller noe.

Vh. Stein Susrud
tlf 99310944

__________________________________________
1975 2002 prosjekt Godkjent som Turbo replica av BT Smile
1981 323i e21 m20b27 Alpina-look

1971 NK1800 (solgt)
1979 323ia (solgt)
1983 323i e30 Baur TC2 #293 (solgt)
1991 320i e30 Cab (Solgt)
E30 V8 turbo Widebody Drifter m/4,2l audi maskinist (Solgt)

A good friend will come and bail u out of jail...BUT...A true friend will be sitting next to you saying: "Damn...that was fun!!"
 
geirm
Det er ikke hestekreftene som begrenser girkassa, det er momentet. En dårlig bygd 4 sylindra turbomotor der momentet stiger kraftig i bunn av registeret er drepen for de fleste girkasser. En motor som leverer effekt på turtall derimot vil være mye snillere mot girkassa, kanskje den overlever 400 hk også.

Geir...
BMWCCN medlem # 424

75 2002 Schnitzer 16V prosjekt gatebil
70 2002 App. K race car
 
JE
Hvis du ikke skal flytte motoren bakover, så kan det nok holde å masere litt med slegga for å få plass til slavecyl.
Clutch huset er en god del større på (m30) 260 kassa enn på 240, 235 osv.

300-400 hk er vanligvis ikke noe problem for 260 kassa, men kommer jo som alt annet litt ann på bruken. Finnes de som har kjørt en god del mer effekt (les moment) med m30 og 260, dog lever de ikke evig..

Hvis det er noen som har tips på en god olje som funker på getrag 260 så er det bare å skrike ut. De skal jo originalt ha ATF olje, men synes det funker dårlig og kassa blir unødvendig skranglete så fort den får bittelitt varme i seg.
Noen som har testa Redline MLT eller Lightweight ShockProof?
(ikke meninga å kapre tråden dinWink)
Redigert av JE den 24-08-2012 15:02
Jørgen

ClubE30Meet medlem 118
Bmwccn medlem 3496


86 - 320i 2-dørs prosjekt
01 - 320d e46 touring -> burksbil
 
02dag
Du må "justere" girkassetunnelen i høyden når dusetter den inn i en 02. Ihvertfall måtte jeg gjøre det. Disse girkassene er høyere over ryggen enn standard M10-kasser. Imidlertid så er det noen "ører" på 260en som jeg bare kappa av. Det tillot meg å bare heve tunnellen en centimeter helt bakerst. Noe jeg synes er viktig for da er det lettere å få inn midtkonsollet uten nevneverdige modifiseringer av den. Da ser det originalt ut inne i bilen, medmindre du skal bruke den i racing og dette ikke er så viktig.

Slike kasser dukker opp med jevne mellomrom på bimmers.no, Autopower.se og på savarturbo.se og til og med på finn.no :
http://www.finn.n...e=36326158
http://www.finn.n...e=35774848

Men sjekk at det er til M30 da, men E34 brukte denne motoren helt til E39 kom.

Prisene varierer mellom 1000kr og til 5000(fantasi) for en slik en. Det er laget hundretusenvis av slike kasser så det er ikke nødvendig å betale for mye. Kassa er nesten "unbreakable" og hvis du får tak i en med langsgående kjøleribber under så er visstnok de best.
1968 2002 på skilter juli 2016
 
steinsus
Takker for tips ja, begge linkene er oppringt og solgt/feil type desverre.

Vh. Stein
__________________________________________
1975 2002 prosjekt Godkjent som Turbo replica av BT Smile
1981 323i e21 m20b27 Alpina-look

1971 NK1800 (solgt)
1979 323ia (solgt)
1983 323i e30 Baur TC2 #293 (solgt)
1991 320i e30 Cab (Solgt)
E30 V8 turbo Widebody Drifter m/4,2l audi maskinist (Solgt)

A good friend will come and bail u out of jail...BUT...A true friend will be sitting next to you saying: "Damn...that was fun!!"
 
steinsus
Har da fanga meg et par 260 kasser, samt en 245 også.

Så da tror jeg et jeg er i mål med gearkassene for en stund.
__________________________________________
1975 2002 prosjekt Godkjent som Turbo replica av BT Smile
1981 323i e21 m20b27 Alpina-look

1971 NK1800 (solgt)
1979 323ia (solgt)
1983 323i e30 Baur TC2 #293 (solgt)
1991 320i e30 Cab (Solgt)
E30 V8 turbo Widebody Drifter m/4,2l audi maskinist (Solgt)

A good friend will come and bail u out of jail...BUT...A true friend will be sitting next to you saying: "Damn...that was fun!!"
 
JE
steinsus skrev:
Har da fanga meg et par 260 kasser.


Gratulere med fangsten, er ikke enklest å finne 260 m30 kasser til god pris..

geirm skrev:
En dårlig bygd 4 sylindra turbomotor der momentet stiger kraftig i bunn av registeret
Geir...


Vil vel kanskje si at det er litt definsjons spørsmål...
En "snill" turbo motor vil nødvendigvis gi momentet lavere i registeret, enn en som er bygd for masse effekt.
(hovedsaklig pga kammen)

Med en turbo motor med vanos, så kan man få det beste av begge deler.. tidlig moment og langt register.. Grin

Beklager OT!
Redigert av JE den 28-10-2012 21:54
Jørgen

ClubE30Meet medlem 118
Bmwccn medlem 3496


86 - 320i 2-dørs prosjekt
01 - 320d e46 touring -> burksbil
 
geirm

Vil vel kanskje si at det er litt definsjons spørsmål...
En "snill" turbo motor vil nødvendigvis gi momentet lavere i registeret, enn en som er bygd for masse effekt.
(hovedsaklig pga kammen)

Med en turbo motor med vanos, så kan man få det beste av begge deler.. tidlig moment og langt register.. Grin

Beklager OT!


Jeg har sett haugevis med turbomotorer opp gjennom årene, men ingen som har imponert meg. Når jeg sier det mener turbo motorer i biler på hjemmlige racerbaner (de får ikke de beste rundetidene). Når du bygger en turbomotor for stor effekt får du problemer med å hente deg inn om du må gå av gassen for et øyeblikk. Før du vet ord av det har 3 biler passert og til større komressor du har i forhold til turbinen til værre blir det. Et moderne respons system og variable kammer styrt av ladetrykket vil hjelpe deg men det vil ikke oppheve tyngdeloven.

Jeg er ikke negativ til turbo men skal du kjøre fort med turbo må du bygge smart og masse effekt er etter min mening ikke smart.

Om man bygger en motor som gir 130 hk atmosferisk og lader 1kg burde den motoren yte 260 hk i teorien. Da tror jeg, om alt er gjort rett, at man har:
1- en grei økonomi i prosjektet
2- noe man kan bygge selv med litt ferdigheter
3- en motor som ikke har for mange ulemper ved at den er turboladet

Again, my 50 cent


Geir...
BMWCCN medlem # 424

75 2002 Schnitzer 16V prosjekt gatebil
70 2002 App. K race car
 
JE
geirm skrev:

Vil vel kanskje si at det er litt definsjons spørsmål...
En "snill" turbo motor vil nødvendigvis gi momentet lavere i registeret, enn en som er bygd for masse effekt.
(hovedsaklig pga kammen)

Med en turbo motor med vanos, så kan man få det beste av begge deler.. tidlig moment og langt register.. Grin

Beklager OT!


Jeg har sett haugevis med turbomotorer opp gjennom årene, men ingen som har imponert meg. Når jeg sier det mener turbo motorer i biler på hjemmlige racerbaner (de får ikke de beste rundetidene). Når du bygger en turbomotor for stor effekt får du problemer med å hente deg inn om du må gå av gassen for et øyeblikk. Før du vet ord av det har 3 biler passert og til større komressor du har i forhold til turbinen til værre blir det. Et moderne respons system og variable kammer styrt av ladetrykket vil hjelpe deg men det vil ikke oppheve tyngdeloven.

Jeg er ikke negativ til turbo men skal du kjøre fort med turbo må du bygge smart og masse effekt er etter min mening ikke smart.

Om man bygger en motor som gir 130 hk atmosferisk og lader 1kg burde den motoren yte 260 hk i teorien. Da tror jeg, om alt er gjort rett, at man har:
1- en grei økonomi i prosjektet
2- noe man kan bygge selv med litt ferdigheter
3- en motor som ikke har for mange ulemper ved at den er turboladet

Again, my 50 cent


Geir...


Jeg sier absolutt ikke at en turbo motor kan/bør/kommer noen gang til å favoriseres med tanke på banekjøring..

Var kun ment som en kommentar til at en turbo motor som får mye moment tidlig er dårlig bygd....

Veldig mye av turbo motorene som blir bygd i dag, er offer for effekt hysteri..

Jeg skulle veldig gjerne bygd en 2L 4 cyl turbo motor med variable kammer på innsug og eksos, da det åpner helt nye dimmensjoner når det kommer til respons.

"alt jeg skriver er bare min mening.."
Jørgen

ClubE30Meet medlem 118
Bmwccn medlem 3496


86 - 320i 2-dørs prosjekt
01 - 320d e46 touring -> burksbil
 
Gå til forum:
Generert på: 0.07 sekunder
25,665,047 Unike besøk